خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هاشمی رفسنجانی: در مسیر انتخابات سنگ‌اندازی نشود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هر آنچه دارد در راه اعتلای کشور هزینه می‌کند و در این برهه آنچه را که مدنظر قرار می‌دهد، انتخاباتی است که در خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد. آیت‌ا…‌ هاشمی‌ رفسنجانی به بیان لزوم آماده بودن فضا برای حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره می‌کند چرا که می‌داند آنچه کشور در این روزها بیش از حد به آن احتیاج دارد، حضور و همراهی مردم است؛ مردمی که بارها نشان داده‌اند در سخت‌ترین شرایط هم پشتیبان کشورهستند.

ناامیدکردن نیروهای کارآمد مضر به حال نظام و مردم است

روز گذشته اعضای مجمع روحانیون مبارز خراسان به دفتر آیت‌ا… ‌هاشمی آمدند تا از رهنمودها و راهنمایی‌های ایشان در موضوعات مختلف به‌ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری استفاده کنند. آیت‌ا…‌هاشمی‌رفسنجانی شرایط کشور را حساس و مهم خواند و با تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری و مسئولیت‌شناسی دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب اسلامی گفت: حفظ وحدت و انسجام ملی برای عبور از تنگناهای پیش آمده با حضور تاثیرگذار نیروهای بالنده، توانمند و دلسوز واقعی کشور در عرصه‌های مهم تصمیم‌گیری حاصل می‌شود.
آیت‌ا… ‌هاشمی‌رفسنجانی برداشت‌های متحجّرانه و به دور از عقلانیت از دین، مکتب اهل بیت (ع) و زندگی سیاسی را ضربه زننده به بنیان و اساس نظام دانست و با ابراز تأسف از میدا‌ن‌داری افراد و جریان‌های کوته‌نظر، تندرو و خودخواه، تصریح کرد: برای برگزاری انتخاباتی پرشور و فراگیر لازم است زمینه و شرایط حضور همه گروه‌ها، شخصیت‌ها و جریان‌های وفادار به نظام و قانون اساسی فراهم شود و ناامیدسازی نیروهای کارآمد و مسئولیت‌شناس و سنگ‌اندازی در مسیر برگزاری انتخابات و مشارکت عمومی، مضر به حال نظام، مردم و کشور است.
آیت‌ا…‌هاشمی‌رفسنجانی، مردم ایران اسلامی را دوستدار اسلام و دلبسته مکتب اهل بیت (ع) دانست و با بیان اینکه حقایق و معارف دین مبین اسلام و مکتب تشیّع جدای از برخی عملکرد‌ها و افکار انحرافی و افراطی موجود در کشور است، افزود: عموم مردم و جامعه متدیّن ایران بدیل و جایگزینی برای نظام جمهوری اسلامی و معارف مکتب اهل بیت (ع) نمی‌شناسند و اگر گلایه و شکایتی از اوضاع دارند به برخی عملکردهای مجریان و برداشت‌های شاذ و به دور از واقعیت افراطیون باز می‌گردد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، ارائه تفسیر واسع و رحمانی از اسلام و مکتب اهل بیت (ع)، براساس اجتهاد و فقه پویا و دیدگاه‌های راهگشای امام راحل (ره) را نیاز اساسی جامعه اسلامی خواند و گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای الگو و براساس اسلام ناب و خالص برای قلوب تشنه مردم امروز دنیا ارائه کنیم، لازم است با سعی و تلاش روحانیون و حوزه‌های علمیه و مدنظر قرار دادن مصالح و نیازهای بشر امروزی، برداشت‌های سطحی و متحجّرانه را به انزوا کشانده و میدان را برای دانشمندان و عالمان خوشفکر و روزآمد فراهم کنیم.

پرهیز از یأس، لازمه ایجاد فضای بانشاط سیاسی

آیت‌ا…‌هاشمی‌رفسنجانی، حفظ امید و پرهیز از یأس و ناامیدی را لازمه ایجاد فضای بانشاط سیاسی در کشور خواند و گفت: نیروهای سیاسی و جریان‌های فراگیر و مردمی باید با هوشیاری و رصد فضای سیاسی کشور، آمادگی خود را برای حضور جدّی و مؤثر در انتخابات حفظ و مسئولان نظام و برگزارکنندگان انتخابات نیز با ایجاد شرایط حضور فراگیر مردم و گروه‌های دلسوز همراه با حسن‌نیت و برخوردی یکسان و پدرانه با آنان، امید و نشاط سیاسی را به جامعه تزریق کنند.
در ابتدای این دیدار برخی از اعضای مجمع روحانیون مبارز خراسان دیدگاه‌های خود در خصوص فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور بیان کردند و راه برون‌رفت از مشکلات کنونی را حضور سلایق گوناگون و شخصیت‌ها و نیروهای کارآمد و امتحان‌داده دانسته و از آیت‌ا…‌هاشمی‌رفسنجانی به عنوان یکی از شخصیت‌های باتجربه، دلسوز و کارآمد نظام درخواست کردند برای حضور جدی و تکلیف‌مدارانه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نقش فعال و موثری ایفا کند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا