خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چگونه می‌توان با وایتکس ضدعفونی کرد؟

علیرضا نوروزیان، مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ضمن تشریح پاکسازی، ضد عفونی و گندزایی سطوح مختلف در منزل و ادارات از آلودگی به ویروس کرونا به روش ساده، گفت: یک پیمانه وایتکس با 9 پیمانه آب سرد مخلوط و برای پاکسازی استفاده شود.

به گزارش ایسنا نوروزیان اظهار کرد: حتما حین گندزایی باید از دستکش، ماسک و لباس مناسب استفاده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، وی ادامه داد: آخرین ترکیب پیشنهادی بهداشت محیط برای ضد عفونی و گندزایی سطوح مختلف، استفاده از وایتکس به نسبت یک پیمانه وایتکس به علاوه 9 پیمانه آب سرد است که توصیه می شود.

نوروزیان با تاکید بر برعایت بهداشت فردی، خاطرنشان کرد: عدم تجمع و رفت و آمد در اماکن شلوغ و توجه به توصیه های بهداشتی که اخبار آن از رسانه های ملی و سایت وزارت بهداشت منتشر می شود، ضروری است.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت هرگونه سوال، دریافت مشاوره و یا اعلام شکایت با شماره تلفن 190 در خصوص مسائل بهداشت محیط و حرفه ای تماس بگیرند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در بخشی از سخنان خود به بازدیدهای بهداشت محیط اشاره کرد و افزود: در طول پنج روز گذشته، 44 بازدید از بیمارستان ها، 8 بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز درمانی (مطب ها و کلنیک ها) و 19 بازدید از کارخانه ها کارگاه ها، خانه های کارگری و… بعمل آمده است.

نوروزیان تعداد افراد آموزش داده شده بصورت چهره به چهره در بیمارستان ها را 66 نفر، تعداد افراد آموزش دیده به صورت گروهی را 50 نفر، تعداد پوستر ها و پمفلت های توزیعه شده را 40 مورد و تعداد جلسات برگزار شده در سطح بیمارستان ها را 11 جلسه عنوان کرد.

این مسئول نسبت به رعایت مسایئل بهداشتی هشدار داد و افزود: مردم و شهروندان از مخلوط کردن چند ماده ضد عفونی کننده یا گند زدا با هم جدا خودداری کرده و در حین ضد عفونی و گندزایی سرویس های بهداشتی و داخل منزل، درب پنجره ها و راهروها را باز کنند که اجازه ورود و خروج هوا داده شود.

نوروزیان تاکید کرد: تشدید نظارت بر بازار و اماکن عمومی مرتبط با سلامت مردم ادامه دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا