خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: دموکرات‌ها مسئله کرونا را سیاسی می‌کنند

«دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا دموکراتها را متهم به تلاش برای سیاسی کردن مساله کرونا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولتش قصد بستن مرزهای این کشور به روی تعداد بیشتری از کشورهای تاثیرپذیرفته از ویروس کُرونا را دارد اظهار کرد: بله، ما قرار است این کار را در قبال چند کشوری که بیشتر در معرض شیوع ویروس کُرونا قرار گرفته‌اند، انجام دهیم.

ترامپ ادامه داد: ما داریم این کار را انجام می‌دهیم. ما تا کنون هم همانطور که می‌دانید در قبال سه کشور به علاوه چین این محدودیتها را اعمال کرده‌ایم بنابراین ما بیشتر این کار را خواهیم کرد.

آمریکا علاوه بر ممنوع کردن ورود اتباع خارجی سفر کرده به چین در ۱۴ روز گذشته، همچنین محدودیتهایی را برای سفر مردم کشورهای ایران، ایتالیا و کره جنوبی در واکنش به شیوع ویروس کُرونا اعمال کرده است.

ترامپ در پاسخ به سوال یک خبرنگار دیگر گفت،‌ فعلا حاضر به اعلام وضعیت اضطراری ملی از بابت شیوع این ویروس در آمریکا نیست.

او خاطر نشان کرد: من فکر نمی‌کنم احتیاجی به اعلام این وضعیت اضطراری باشد چون ما در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم. ما برای هر چیزی آماده هستیم. ما بعدا هم می‌تونیم اگر نیاز پیدا کنیم این کار را انجام دهیم اما من فکر نمی‌کنم هم اکنون به چنین چیزی احتیاج داشته باشیم.

پیشتر ترامپ در نشستی شنونده صحبتهای روسای شرکتهای دارویی آمریکا از جمله برخی شرکتهای بزرگ چندملیتی بود و گزارش شده که این مقامها به ترامپ گفته‌اند که دست کم یک سال برای تولید یک واکسن “قابل استفاده” برای ویروس کرونا زمان لازم است.

در عین حال مقامهای بهداشت و درمان آمریکا گزارش داده‌اند که ششمین فرد نیز در آمریکا در اثر ابتلا به ویروس کُرونا در گذشته است.

ترامپ در عین حال در یک تجمع انتخاباتی از پاسخ دولتش به مساله شیوع ویروس کُرونا دفاع کرده و دموکراتها را متهم به تلاش برای سیاسی کردن این مساله کرد.

ترامپ خطاب به جمعیت حامیانش در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی عنوان کرد: دموکراتهای واشنگتن تلاش می‌کنند قضیه ویروس کُرونا را سیاسی کرده و به این طریق  کار شرافتمندانه دست‌اندرکاران حوزه بهداشت عمومی در کشور ما را لکه دار کنند اما صادقانه باید گفت که چندان کاری از پیش نمی‌برند.

وی افزود: همه قدردان هستند که این دست‌اندرکاران عالی‌ترین افراد حرفه‌ای حوزه کاری خود در جهان به شمار می‌آیند. ما عملا در حال کمک به خیلی از کشورهای دیگر نیز هستیم.

ترامپ خاطر نشان کرد: حملات سیاسی از جانب برخی دموکراتها حقیقتا باید متوقف شود. ما واقعا باید در این موضوع با یکدیگر همکاری کنیم تا از مردممان محافظت کنیم.

ترامپ با اشاره به تصمیمش در اواخر ژانویه برای محدود کردن سفر از چین به آمریکا اظهار کرد: اقدامات اولیه و سرسختانه دولت من واقعا درست بودنشان به طور ۱۰۰ درصد ثابت شد.

ترامپ خاطر نشان کرد: ما داریم هر آنچه که در قدرت داریم انجام می‌دهیم تا جلوی آمدن افراد مریض و آلوده را به کشورمان بگیریم. ما خیلی سخت داریم روی آن کار می کنیم.

دموکراتها دولت ترامپ را متهم کرده‌اند که به این مساله با فوریت کافی رسیدگی نکرده آنها به شدت از درخواست مربوط به ۲.۵ میلیارد دلار اعتبار مربوط به وضعیت اضطراری که چند روز پیش از سوی دولت آمریکا ارائه شد انتقاد کردند.

ترامپ در ادامه صحبتهایش نسبت به وقوع هزاران مرگ ناشی از بیماری آنفلوانزا در هر سال اظهار تعجب کرده و گفت، به مدیران اجرایی حوزه دارو دستور داده “عملکرد بهتری در زمینه ساخت واکسن آنفلوانزا داشته باشند”.

ترامپ خاطر نشان کرد: آنها باید واقعا کارشان را در حوزه واکسن بهتر کنند.

در همین حال مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز که از سوی ترامپ به عنوان رئیس کمیته ضربت ویروس کُرونا منصوب شد، در اظهاراتی تلاش کرد نگرانی آمریکایی‌ها درباره این ویروس را کاهش دهد و در این راستا گفت: ریسک این ویروس در آمریکا پایین باقی مانده است.

پنس ادعا کرد، درمانهای مربوط به ویروس COVID-۱۹ ممکن است در عرض دو ماه آینده موجود شوند. او عنوان کرد، برخی شرکتهای دارویی در آمریکا یک کنسرسیوم تشکیل داده‌اند تا اطلاعات را درباره توسعه درمانهای مختلف به اشتراک بگذارند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در حالی که وقوع شش مورد مرگ ناشی از کُرونا در این کشور تایید شده گفت که خطر این بیماری برای اکثر مردم پایین است.

او ادامه داد: اکنون زمان رفتن به سراغ عقل سلیم و شستن دستهایتان است. آلودگی ها در یک سری مناطق خاص که ما در تلاش برای شناسایی منبع در آنها هستیم متمرکز هستند. ۲۹ مورد از مبتلایان این بیماری مربوط به کالیفرنیا یا واشنگتن هستند.

در عین حال بر اساس آمارهای کمیته ضربت ویروس کرونا که تحت امر مایک پنس قرار دارد. تا روز دوشنبه شش تن در آمریکا بعد از ابتلا به مشکلات تنفسی جان باخته‌اند که همگی این موارد در یک بیمارستان در کرکلند واشنگتن رخ داده است.

در سراسر آمریکا هم ۴۳ مورد ابتلا به ویروس کُرونای جدید شناسایی شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا