خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دروس حوزه های علمیه تعطیل شد

تعطیلی درس‌های حوزه های علمیه به صورت انبوه و تجمعی در تمام سطوح و مقاطع، تا عادی شدن شرائط و عبور از این مرحله ادامه خواهد یافت. همچنین هر نوع فعالیت آموزشی مانند امتحان، نشست‌های علمی که مستلزم تجمع باشد، مدیریت و به زمانی دیگر موکول شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معاونت آموزش حوزه‌های علمیه درباره تعطیلی و امتحانات حوزه‌های علمیه اطلاعیه‌ای صار کرده که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به تاکید دین مبین اسلام و بر اساس نظرات مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه نسبت به حفظ صحت و صیانت از سلامت مردم و جامعه، به ویژه آنگاه که جان انسانها در معرض تهدید باشد، و لزوم پیشتازی حوزه‌ها در رعایت امور بهداشتی جهت کنترل و پیشگیری ویروس کرونا و نیز ضرورت حضور طلاب و روحانیت در صحنه امداد به مردم و آسیب دیدگان در همه ابعاد مادی و روحی و معنوی، نکاتی به عنوان تاکید و توصیه، محضر طلاب، اساتید، مدیریت های استانی و مدارس تقدیم می شود:

۱ –  تعطیلی درس‌ها به صورت انبوه و تجمعی در تمام سطوح و مقاطع، تا عادی شدن شرائط و عبور از این مرحله ادامه خواهد یافت. همچنین هر نوع فعالیت آموزشی مانند امتحان، نشست‌های علمی که مستلزم تجمع باشد، مدیریت و به زمانی دیگر موکول شود.

۲- مسئولان و مدیران حوزه‌ها تدابیری اتخاذ کنند تا فعالیت‌های آموزشی و علمی طلاب در هیچ یک از سطوح متوقف نگردد بلکه با استفاده از شیوه‌های جایگزین ( تدریس از راه دور، استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی، بهره گیری از دروس بارگذاری شده در سامانه ها و …) فعالیت‌های علمی طلاب محترم به گونه‌ای ساماندهی شود که حتی الامکان برنامه‌های تمام سال محقق و عقب ماندگی‌های احتمالی جبران گردد. روشن است تمام فعالیت های جایگزین تا رسیدن به شرائط عادی رسمیت داشته و در پرونده تحصیلی ثبت می‌گردد.

۳- مدیریت‌های استانی، حسب اقتضائات منطقه‌ای با لحاظ تمام جوانب و رعایت مصالح، نسبت به کمیت تعطیلات و نحوه فعالیت‌های آموزشی و علمی طلاب، تصمیم گیری کنند.

۴- حوزه‌های علمیه بر اساس رسالت ذاتی خویش، همواره در شدائد و سختی‌ها در کنار مردم عزیز بوده و هست. امروزه نیز که ملت بزرگ ایران به یکی دیگر از ابتلائات دچار شده است حوزه‌های علمیه وظیفه خود می‌داند در کنار پزشکان عزیز و پرستاران گرامی که در خط مقدم این جبهه قرار گرفته‌اند، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزند. همینجا فرصت را مغتنم شمرده از همه مدیران و استادان و همکارانی که زمینه تداوم آموزش و برنامه‌ها را فراهم آوردند بویژه از اساتید سطوح عالی و خارج قم که به ارائه درس‌ها از طریق فضای مجازی و ارتباط با شاگردان خود اهتمام ورزیدند، صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم.

همچنین از همه طلاب محترمی که به صورت گروه‌های جهادی متعدد، در عرصه مبارزه با کرونا و امداد و مشاوره به نیازمندان در بیمارستان‌ها و نیز در میدان امداد به سیل زدگان حضور یافته، به خدمت رسانی مشغول شده اند تشکر و سپاسگزاری می‌شود.

انتظار می رود به پاس زحمات این عزیزان همه دست اندر کاران امور آموزشی و مسئولان ذی ربط استانی و مدارس، ضمن ارج نهادن به این از خود گذشتگی‌ها و ایثار، آنان را مورد لطف و عنایت قرار داده، در امور آموزشی  تسهیلات لازم را نسبت به آنان اعمال نمایند.

۵. بزودی دستور العمل جامع امتحانات و دیگر امور آموزشی نیز ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا