خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نتایج انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها برای انتخابات۲۰۲۰

جو بایدن، معاون رییس‌جمهور در دولت باراک اوباما روز سه شنبه توانست در انتخابات مقدماتی هشت ایالت برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و دیگر رقبای خود را در رقابت های مقدماتی حزب دموکرات آمریکا شکست دهد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از یورونیوز، نتیجه انتخابات مقدماتی ایالت های ویرجینیا، کارولینای شمالی، آلاباما، مینه سوتا، ماساچوست، آرکانزاس، اوکلاهوما و تنسی از پیروزی جو بایدن حکایت دارد.

رای گیری برای تعیین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی روز سه شنبه در ۱۴ ایالت آمریکا برگزار شد.

شرکت کنندگان در رای گیری های ایالتی بیش از یک سوم نمایندگان حاضر در کنوانسیون حزب دموکرات را انتخاب کردند. این نمایندگان وظیفه تعیین نامزد این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا را در انتخابات ماه نوامبر (آبان) برعهده خواهند داشت.

از برگزاری همزمان رای گیری در ۱۴ ایالت آمریکا و منطقه خودگردان ساموآی آمریکا در اقیانوس آرام در ادبیات سیاسی آمریکا به عنوان «سه شنبه بزرگ» یاد می شود.

برنی سندرز تاکنون در میان رای گیری های «سه شنبه بزرگ» در چهار ایالت ورمونت، کلرادو، یوتا و کالیفرنیا پیروز شد. او نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا است.

نتیجه رای گیری در ایالت‌های تگزاس و مین به علت رقابت فشرده بین نامزدها به ویژه بین برنی سندرز و جو بایدن هنوز مشخص نیست.

مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک با وجود تبلیغات گسترده در ۱۴ ایالت «سه شنبه بزرگ»، تنها در منطقه خودگردان ساموآی آمریکا پیروز شد.

جو بایدن پس از پیروزی در ایالت کارولینای جنوبی و کناره گیری پیت بودجج و امی کلبوچار از رقابت ها توانست از آنچه پیش از این پیش بینی می شد نتایج بهتری کسب کند. امری که در عمل باعث شد برنی سندرز موقعیت خود را به عنوان نامزد پیشتاز رقابت ها از دست بدهد.

پیت بودجج، شهردار سابق ساوت بند و امی کلبوچار، سناتور ایالت مینه سوتا در روزهای گذشته ضمن کناره گیری از رقابت ها از نامزدی جو بایدن حمایت کردند. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که کناره گیری آنها نشانه ای از تلاش چهره های میانه رو و بانفوذ حزب دموکرات برای جلوگیری از پیروزی برنی سندرز در مقابل جو بایدن است.

انتهای ‌پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا