خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند پیشنهاد برای پیشگیری از رکود ناشی از کرونا

محمدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از رکود اقتصادی در پی شیوع ویروس کرونا و مسئولیت اجتماعی بخش تولید و کارآفرینی در کنار اقدامات دولت، پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، غزنوی در نشستی خبری با بیان اینکه در حال حاضر افکار عمومی بر بهداشت و درمان متمرکز شده است، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که تبعات اقتصادی دیرهنگام ظاهر می‌شود؛ بنابراین باید توجهات را به سوی مسائل اقتصادی معطوف کنیم.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی مانند دومینو بخش‌های مختلف را درگیر می‌کند، گفت: در حال حاضر باید بهداشت عمومی را بالاتر ببریم و محیط را به گونه‌ای فراهم کنیم که جریان اقتصادی به حرکت درآید، وگرنه دچار رکود می‌شویم که به ضرر همه اقشار به ویژه بخش‌های ضعیف‌تر جامعه خواهد بود.

دبیرکل مجمع کارآفرینان با بیان اینکه بیماری کرونا می‌تواند تبدیل به کرونای اقتصادی شود که جبران آن سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد بود، تصریح کرد که ایران تابع اقتصاد جهانی است و در شرایطی که اقتصاد جهان در پی شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده، حتماً ایران نیز درگیر این مشکلات خواهد شد.

غزنوی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی، گفت: باید توجه کنیم که برنامه‌ریزی در بخش اقتصاد نباید مانند برنامه‌ریزی در بخش بهداشت و درمان باشد، چراکه با وجود اینکه چین دو ماه قبل شیوع ویروس کرونا را اعلام کرده بود و با توجه به روابط تجاری گسترده این کشور با ایران باید پیش بینی‌ها و اقدامات لازم انجام می‌شد، اما اقدامات لازم در زمینه تولید تجهیزات پزشکی یا ممنوعیت صادرات آن در این فرصت انجام نشد.

‏ سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه به تعویق انداختن اقساط بانکی، تصریح کرد: بخش کارآفرینی و تولید نیز باید در این شرایط مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند. برای مثال این بخش می‌تواند در حوزه بهداشتی و درمانی مایحتاج مردم را تامین کند یا کارهای فرهنگی در این زمینه انجام دهد.

غزنوی در ادامه با اشاره به لزوم برخورد سریع تر قوه قضاییه و مجازات خارج از نوبت احتکارگران، خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی نیاز به اقدامات سریع تری داریم، چراکه رشد منفی اقتصادی که در جهان ایجاد شده شامل حال ایران هم می‌شود.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران در پایان تقویت فروشگاه‌های آنلاین، حمایت از استارتاپ‌های فروش آنلاین، فریز دستوری چک‌ها و تعویق اقساط بانکی، راه‌اندازی خط اعتباری برای ارائه تسهیلات کم بهره به ویژه به کسب و کارهای متضرر و تقویت دیپلماسی اقتصادی را از جمله راهکارهای جلوگیری از رکود اقتصادی عنوان کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا