خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جدال باشگاه تراکتورسازی و‌ صداوسیما!

ایسنا نوشت: این روزها تراکتوری‌ها بدجوری با صداوسیما به مشکل برخورده‌اند، پس از نامه تند رئیس هیأت مدیره این  باشگاه خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما، دو نماینده مردم تبریز در مجلس نیز با نامه‌هایی جداگانه، روی مواضع باشگاه در قبال رسانه ملی پافشاری کرده‌اند.

ماجرا از این قرار است که محمدرضا زنوزی مطلق – مالک باشگاه تراکتور طی مصاحبه‌ای راجع به نام پرسپولیس اظهار نظر کرده‌ بود که عباس قانع – حین گزارشگری دیدار دو تیم پرسپولیس و شهر خودرو با سخنان کنایه آمیز، پاسخ زنوزی را داد.

همین سخنان قانع کافی بود تا مدیران و هواداران تراکتور به شدت علیه مجری‌ها و گزارشگران صدا و سیما جبهه بگیرند. در نامه عباس الیاسی – رئیس هیأت مدیره تراکتور ضمن اشاره به ضرورت نقش آفرینی رسانه ملی در راستای حفظ وحدت جامعه و نگاه یکسان به تمامی قومیت‌ها، به حمایت‌های مجری برنامه فوتبال برتر و دو گزارشگر از تیم‌های خاص اشاره شده است.

مجری‌ها و گزارشگران فوتبال هم مانند تمامی شهروندان حق دارند طرفدار تیم خاصی باشند، اما به رسم حرفه‌ای‌گری و رعایت عدالت در رسانه ملی، این افراد علاوه بر اینکه نباید علایق شخصی خود را در سطح جامعه اعلام کنند، نباید در کار حرفه‌ای خود هم به هر نحوی علایق رنگی‌شان را نشان دهند که متأسفانه این روزها تا حدودی این اصل بی‌طرفی از سوی عوامل صدا و سیما رعایت نمی‌شود.

کری بین تیم‌های رقیب امری رایج در فوتبال جهان است که یکی از عوامل محبوبیت رشته فوتبال به شمار می‌رود و بر جذابیت‌های آن می‌افزاید؛ اما وقتی یک گزارشگر از رسانه ملی با سخنان کنایه آمیز پاسخ مالک باشگاه تراکتور را می‌دهد، به ادعای «گزارش‌های رنگی» لباس واقعیت می‌پوشاند. جای سئوال است که مگر فلان گزارشگر وکیل یا نماینده باشگاه پرسپولیس است؟ چرا بر خود وظیفه می‌داند که از حق این تیم دفاع کند؟ مگر «رسانه ملی»، «رسانه میلی» است که بر اساس میل و علاقه خود گزارش می‌کند؟ انتظار می‌رود صدا و سیما موضع خود در قبال این موضوع را اعلام کند. همچنین یکی دیگر از گزارشگران حین گزارش بازی برگشت دو تیم پرسپولیس و تراکتور، زمانی که توپ به زمین تیم میزبان می‌رسد، می‌گوید «توپ در زمین ایران» این جا هم سئوال پیش می‌آید که مگر تراکتور تیم ایرانی نیست؟

باشگاه تراکتور در ادامه این نامه خواستار برخورد صدا و سیما با عوامل خاطی شده و اعلام کرده که در صورت ادامه‌دار بودن این روند، اجازه ورود دوربین‌های صدا و سیما به ورزشگاه را نخواهد داد؛ حتی اگر بازنده اعلام شود! همچنین در پیامی دیگر خطاب به هوادارانش اعلام کرده که زیرساخت‌های لازم را برای پخش اینترنتی بازی‌هایش فراهم می‌کند.

به دنبال این نامه تراکتور، دو باشگاه شهر خودرو و نساجی مازندران هم طی نامه‌های جداگانه تقریباً به موارد مشابهی اشاره کرده‌اند.

احمد علیرضا بیگی – نماینده مردم تبریز در مجلس نیز طی نامه‌ای به حجت الاسلام اژه‌ای – رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما و مسعود پزشکیان – نائب رئیس مجلس نیز خطاب به رئیس رسانه ملی به همان مواضع تراکتور اشاره کرده و خواستار برخورد با عوامل خاطی شده‌اند.

اکنون فوتبال ایران علاوه بر چالش کرونا، باید با جبهه گیری سه تیم شهرستانی علیه رسانه ملی هم دست و پنجه نرم کند. منتظر نخستین بازی خانگی تراکتور می‌مانیم تا ببینیم این باشگاه تا چه حدی روی گفته‌هایش پافشاری می‌کند. البته شاید برخورد مسئولان رسانه ملی با گزارشگر خاطی، باعث شود تا تراکتور هم از مواضع خود کوتاه بیاید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا