خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازداشت یک مترجم نظامی آمریکا به اتهام همکاری با حزب الله

بنا بر اعلام مقامات قضایی آمریکا یک مترجم پیمانکار وزارت دفاع این کشور با اتهامات جاسوسی دستگیر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس کیفرخواست، مریم طه تامپسون ۶۱ ساله اهل شهر راچستر در ایالت مینه‌سوتا، از اواسط ماه دسامبر برای نیروهای ویژه آمریکا در اربیل عراق فعالیت می‌کرده است و توانسته به اطلاعات محرمانه نظامی دسترسی پیدا کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، بنا بر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، مریم طاها تامپسون به یک لبنانی مرتبط با گروه حزب الله لبنان اطلاعات فوق سری نظامی داده است؛ اطلاعاتی که اسامی برخی جاسوس‌های آمریکا را افشا می‌کرد.

مقامات آمریکایی می‌گویند که پلیس فدرال (اف بی ‌آی) متهم را روز ۲۷ فوریه در پایگاهی در خارج دستگیر کرد. محل دستگیری وی اعلام نشده است.

جان دمرز، دستیار وزیر دادگستری در امور امنیت ملی طی بیانیه‌ای با اعلام خبر دستگیری متهم، اقدامات منتسب به وی را “مایه ننگ” برای کشور خواند.

مقامات وزارت دادگستری می‌گویند آنها فعالیت‌های منتسب به متهم را در روز ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ کشف کردند؛ یک روز پس از آنکه آمریکا به اهداف گردان‌های حزب‌الله عراق حمله هوایی کرد و در واکنش، گروه‌های مقاومت به سفارت آمریکا در بغداد یورش بردند.

خانم تامپسون متهم است که اطلاعاتی حساسی نظیر اسامی جاسوسان آمریکایی، عکس‌های آنها و نیز کد تعیین شده برای نام‌های آنها را جمع آوری کرده است.

ایالات متحده سال‌هاست که حزب الله لبنان را در فهرست “سازمان‌های تروریستی” خود قرار داده است.

در ماه دسامبر گذشته دادگاهی در نیویورک یک آمریکایی لبنانی تبار را به اتهام ارتباط مخفیانه با حزب الله لبنان و توطئه برای دست زدن به حملات مرگبار احتمالی به ۴۰ سال حبس محکوم کرد.

پیشتر در ماه سپتامبر هم یک شهروند لبنانی‌تبار آمریکا به برنامه‌ریزی برای انجام حملات مرگبار در این کشور متهم شده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا