خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تفکری که از کرونا خطرناک‌تر است!

مصطفی داننده در عصرایران نوشت: حسین روازاده از دیگر مدعیان طب اسلامی گفته است:« من به قم آماده، هم در مسجد و جلسات خصوصی با همه روبوسی می‌کنم، هم مرقد می‌رم. این‌ها می‌خواهند دین ما را از ما بگیرند و به ما صدمه بزنند. کاری که دارند انجام می‌دهند هیچ معنایی ندارد. ضمنا این چه بیماری است که شما اینقدر گنده اش کردید؟ مگه درمانش کاری دارد؟ من اعلام آمادگی می‌کنم، شخصا ورود می‌کنم به آنجایی که این بیماران هستند، درمانشان را شروع می‌کنیم تا ببینید چقدر سریع درمان می‌شوند.»

در ابتدای این نوشتار از وزارت محترم بهداشت و دستگاه و نهادهای ذی ربط درخواست می‌کنم،به درخواست این آقا لبیک بگویند و   روازاده را بدون ماسک و دستکش به محل بستری بیماران کرونایی بفرستند تا او آنجا خود را در امان نگه دارد و بعد درمان این بیماری را ارائه کند.

نکته بعدی که بسیار حائز اهمیت است این معناست که دین اسلام تاکید بسیاری به حفظ جان دارد. شما حتی برای حفظ جان خود می‌توانید نماز خود را بشکنید. حالا معلوم نیست چرا این افراد مردم را در برابر یک ویروس ناشناخته دعوت به روبوسی و دست دادن که از راه‌های انتقال است می‌کنند.

بر اساس یک قاعده فقهی «”کلّ مضرّحرام؛ هر چیزی که ضرر دارد، حرام است.» دست دادن و روبوسی کردن هم در دوران کرونا، برای انسان‌ها ضرر دارد. چرا آنهایی که مدعی طب اسلامی هستند، افراد را دعوت به کاری می‌کنند که ممکن است برای آنها خطر بیماری و یا حتی مرگ داشته باشد؟

به نظر می‌رسد آنچه عقاید مردم را هدف گرفته است، کرونا نیست بلکه این افراد هستند که اعتقادات مردم را هدف گرفته‌اند. الان بسیاری از کشورهای جهان درگیر این ویروس هستند، آیا در میان این همه کشورها کرونا فقط دین مردم ما را هدف گرفته است؟

این حرف‌ها بیشترین ضربه را به اعتقادات مردم می‌زند و باید به صورت جدی با آن برخورد کرد. درحالی که بسیاری از مراجع تقلید و علمای بلاد مردم را مکلف به رعایت دستورات پزشکان و قوانین وضع شده توسط وزارت بهداشت می‌کنند، این افراد کاسه داغ تر از آش شده‌اند و به بهانه نگرانی برای دین مردم ضربه زدن به اعتقادات جامعه هستند.

از قم خبر می‌رسد که جزوه‌ای در این شهر دست به دست می‌شود که در آن مردم را توصیه به صله‌رحم و دید و بازدید کرده است. در این جزوه از مردم خواسته شده که فامیل را جمع کنند، زیارت عاشورا بخوانند و به حرم حضرت معصومه پناه ببرند.

مگر نه اینکه پیامبر اسلام فرمودند:« نعمتان مکفورتان الامن و العافیه/ دو نعمت است كه شكر آن‌ها گزارده نمی‌شود: امنیت و سلامتی.» الان هم پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها به دنبال بازگرداندن سلامتی به جامعه ایران هستند. سلامتی که با ویروس ناشناخته‌ای به نام کرونا به خطر افتاده است.

بهتر نیست آنهایی که مدعی طب اسلامی هستند اگر واقعا دغدغه مردم را دارند آنها را دعوت به رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های پزشکان کنند و دست از کارشکنی و تشویش اذهان عمومی بردارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اخ چقدر آدم بی سواد داریم در کشور
    اولا مرجع تصمیم گیری در این مورد حضرتعالی نیستید.
    دوما ایشان منع درمان شده است.
    سوما باید دید چرا اجازه نمی دهند ایشان و یا آقای روازاده درمان کنند(ترس از درمان سنتی و عدم فروش سهادمداران شرکتهای داروسازی یا …).
    چهارما نمیدانم چرا شما علم ندارید در این مورد اظهار نظر می کنید؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا