خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید عباس عبدی برای گرفتن مدیریت کرونا از وزارت بهداشت

عباس عبدی تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی تلگرامی با عنوان «در ضرورت بالاترین سطح تعهد سیاسی» درباره‌ی مدیریت شرایت بحرانی کرونا نوشت:

۴ روز پیش در یادداشتی با عنوان “کرونا؛ آزمونِ آزمون‌ها” توضیح دادم که:

“خیلی روشن باید گفت که؛ وزارت بهداشت قادر به حل مناسب اپیدمی کرونا نیست. چرا؟ به این دلیل ساده که، این مساله در اصل یک پدیده سیاسی و اجتماعی است و وجه بهداشتی و درمانی آن گرچه مهم است ولی فرع به وجوه دیگر است.”

اکنون و پس از گذشت ۴ روز باید دوباره تاکید کرد که مسئولیت مبارزه با این پدیده مطلقا نه در سطح وزارت بهداشت که در سطح دولت هم نیست. بدون فوت وقت باید مسئولیت‌پذیری داشت و در بالاترین سطح کشور اقدام نمود. دیدم که رییس WHO هم در گفتگوی اخیر خود بیش از ده بار به پذیرش تعهد سیاسی دولت‌ها اشاره کرده است و حتی متذکر شده که برخی کشورها وزیر بهداشت را متولی این کار کرده‌اند که به نوعی تعریض به ایران محسوب می‌شود.

قرار دادن وزارت بهداشت در راس مبارزه با کرونا فقط یک چیز را اثبات می‌کند. این که درک درستی از ماهیت این پدیده وجود ندارد. اگر درک درستی نباشد طبعا اراده‌ موثر و درستی هم برای مبارزه با آن شکل نخواهد گرفت.

در این زمینه همین امروز باید اقدام کرد. فردا هم دیر است. مسئولین نباید خود را قرنطینه کنند. اگر یک روز به حضورشان نیاز باشد آن روز امروز است. وزرا در سطح وزارتخانه‌اشان هم نفوذ کلام ندارند چه رسد به وزارتخانه‌های دیگر یا نهادهای انتصابی و یا مردمی که زیر بار هیچ‌کدام نمی‌روند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا