خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیدای انتخابات 1400 – محسن مهرعلیزاده

محسن مهرعلیزاده، رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات و استاندار پیشین اصفهان در سال ۱۳۳۵ به دنیا آمد. او متولد مراغه در استان آذربایجان شرقی است.

مهرعلیزاده دارای دکتری اقتصاد مهندسی از دانشگاه تیلبرگ بوده و کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته‌ی مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز اخذ کرده است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشرشده‌ی آقای مهرعلیزاده در فضای مجازی آمده است، او «در سال‌های ابتدای انقلاب در تاسیس و تشکیل کمیته انقلاب اسلامی مراغه، جهاد سازندگی آذربایجان شرقی، کانون نشر فرهنگ انقلاب اسلامی تبریز و همچنین فرماندهی سپاه مراغه نقش داشته است».

از دیگر سوابق مدیریتی مهرعلیزاده می‌توان به عضویت هیئت مدیره و قائم‌مقامی سایپا، عضویت هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی ایران، معاونت وزیر صنایع سنگین در امور صنعتی و بهره‌برداری، ریاست هیئت مدیره و مدیریت عامل سازمان عمران کیش، معاونت سازمان انرژی اتمی در امور نیروگاه‌ها، ریاست هیئت مدیره و مدیریت عامل شرکت سرمایه‌گذاری شاهد، معاونت وزیر صنایع و… اشاره کرد.

پس از انتخاب سیدمحمد خاتمی در دوم خرداد ۷۶ و تشکیل دولت اصلاحات، مهرعلیزاده به عنوان استاندار خراسان انتخاب شد و پس از چهار سال فعالیت در استانداری خراسان، با شروع به کار دولت دوم خاتمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی شد.

صلاحیت مهرعلیزاده که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ کاندیدا شده بود از سوی شورای نگهبان  احراز نشد اما با حکم حکومتی رهبری و تجدیدنظر شورای نگهبان توانست در رقابت‌های انتخاباتی آن دوره باقی بماند. او در انتخابات مجلس در سال ۹۴ نیز کاندیدا شده بود که از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد.

مهرعلیزاده که در دولت دوم روحانی به‌عنوان استاندار اصفهان انتخاب شده بود پس از گذشت یک سال به‌علت اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان مجبور به کناره‌گیری شد.

آقای مهرعلیزاده از سوی حزب راه ملت به‌عنوان کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ معرفی و در این انتخابات ثبت‌نام کرد. او یکی از هفت کاندیدای مورد تایید شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری است.

انتهای پیام 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ایشون 2 سال پیش برای مجلس هم احراز نشده صلاحیتش . حالا عاقلان دانند چرا رجل سیاسی مذهبی بودنش احراز شده برای مقام دوم کشور شدن

    2
    4
  2. حقیقتا مهرعلیزاده حقش [خیلی پایین] است نه بیشتر ، شورای نگهبان این … رو چطور تائید کرده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا