خرید تور تابستان ایران بوم گردی

‏پرسش‌های صریح حمید ابوطالبی خطاب به سعید جلیلی

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی ریاست‌جمهوری در دولت روحانی با اشاره به سخنرانی سعید جلیلی در مراسم ۲۲ بهمن امسال پرسش‌های صریحی را خطاب به او مطرح کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، آقای ابوطالبی در متنی با عنوان «انقلابیونِ حاکم و راه سردرگم و بی‌بازگشتِ سیاست خارجی» در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

«آقای سعید جلیلی، از اعضای اصلی شورای عالی امنیت ملی، در سخنرانی خود در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن همدان، با ارائه‌ی تصویری واقعی ولی دلهره‌آور‌ از روابط خارجی کشور در یکسال و نیم سیاست‌ورزی و «حکمرانی دولت انقلابی»، می‌گوید:

سعید جلیلی

«…از نخست‌وزیر استرالیا در شرقی‌ترین، تا نخست‌وزیر کانادا درغربی‌ترین نقطه دنیا، نه تنها بیانیه میدهند بلکه در تظاهراتشان علیه ملت ایران شرکت میکنند…اینهاهمه حیثیت خودرا به کار گرفته‌اند و رییس‌جمهور فرانسه با یک دلقک عکس میگیرد ورییس‌ جمهور آلمان و آمریکا این چنین اظهاراتی دارند…دشمنان رسما میگویند هر کشوری در هر نقطه از جهان بخواهد از ایران نفت‌ خریداری کند و روابطی داشته باشد او را هم تحریم خواهیم کرد که تا همین امروز هم ادامه دارد تا اینکه فروش نفت ایران به صفر برسد؛ تعداد ۳۵ موسسه غربی در این چهار ماه اغتشاشات اخیر صدها مقاله و ۲۳۸ محور پیشنهاد کردند تا بلکه با این ابزارها بتوان جلوی ملت ایران را گرفت… دشمن نگران این است که از ایران سلاح نرود میگوید اگر سلاح ایران به اروپا رود باعث می‌شود موازنه‌ی قدرت تغییر کند…امروزدیگرجنگ جهانی اول ودوم نیست که دچارتفرقه داخلی یایک دولت ضعیف باشد بلکه امروزدرشرایط تغییر جهان به واسطه جمهوری اسلامی«یکی ازمولفه‌های مهم قدرت دنیاهستیم»…امروز دشمن نگران این است که یک هماورد تمدنی پیداشده است…ملت ما با همه قوت یک الگو و تمدن جدید را به جهان معرفی کرد…»

‏و اما چند نکته و سؤال:

نکته اول: در علم سیاست، جغرافيا، موقعيت استراتژيك، وسعت سرزمينی، جمعیت، منابع ملی، قدرت اقتصادي و توليدي، حجم تجارت خارجی، قدرت پول ملی، حمايت مردمي، انسجام ملی، دموکراسی و تعامل سياسي، فرهنگ، روابط بین‌الملل، ديپلماسی، قدرت نظامی، و… اهم مولفه های قدرت هستند. اگرچه شجاعت‌تان ستودنی است که نمیگویید «مایکی ازقدرتهای مهم دنیاهستیم»، و فقط به این اکتفا کرده‌اید که «یکی ازمولفه‌های مهم قدرت دنیا هستیم»! اما‌ اکنون که قدرت اقتصادی برترین و تعیین‌کننده‌ترین مولفه‌ی قدرت درجهان است، واقعا به زعم جنابعالی ما دارای کدامیک از این مولفه‌های قدرت هستیم؟!

آیا اینکه مخفیانه می‌کوشید تا بر دشمن و تحریم‌هایش غلبه کنید!! و یا نفت و منابع ملّی این ملت را، البته باز با اغماض همان دشمن، پنهانی و با بهای نازل صرفا به دو سه کشور بفروشید مولفه‌ی قدرت شده‌ایم؟

آیا برداشتن گامهای هراس‌آلود پنهان، استقلال است؟ پول ملی و تجارت و صنعت و … هم پیشکش!

آیا زمانی‌که با بیانیه‌خوانی در سال‌های ۸۶-۹۱ و در دولت هزاره سوم، کشور را در چاه فصل هفتم منشور UN می‌انداختید به فکر راهی برای رهاندن کشور از نابودسازی سیاست خارجی هم بودید؟ واقعا چگونه دشمن نگران است که اگر سلاح ایران به اروپا رود باعث میشود موازنه‌ی قدرت تغییر کند؟!!

نکته دوم: آیا اینکه در اثر تلاش شما و دولت انقلابی فعلی، از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه دنیا، نخست‌وزیران کشورها نه تنها بیانیه میدهند بلکه در تظاهراتشان علیه ملت ایران شرکت میکنند و…، یک افتخار ملی است؟

آیا اینکه تمام جهان را به مخالف عملی ایران عزیز تبدیل کرده‌اید یک دستاورد ملی است؟

نکته سوم: می‌فرمایید که یک هماورد تمدنی پیدا شده است که برای کرامت و حقوق زن حرف دارد… و ملت ما با همه‌ی قوت یک الگو و تمدن جدید را به جهان معرفی کرده و دشمن نگران این است…

اگر اینگونه است چرا مردمِ ما، به جای مردمِ آنها، در کف خیابان شعار «زن، زندگی، آزادی» می‌دادند؟ اگرآنهافریب خورده‌اند و اشتباه میکنند، چرا دولت غیرضعیف جنابعالی هم میگوید شعار «زن،زندگی، آزادی» شعاردولت است؟

و اگردرست میگویند چرا رییس دولت انقلابی شما در سالگرد پیروزی انقلاب، آنها را به توبه و بازگشت دعوت میکند؟ واقعامردم کفِ خیابان درست میگویند، یا جنابعالی و دولت قوی‌تان؟

سرانجام اینکه:

آیا اینگونه نیست که شما انقلابیون حاکم، در خوش‌بینانه‌ترین شکل، با بحرانهای عمیق ناشی از سردرگمی در راه بی‌بازگشت سیاست خارجی، ناکارآمدی و فشار افکارعمومی، و عذاب وجدان دائمی روبرو بوده و این سخنان را برای توجیه بحرانهای عمیق ایدئولوژیک، سیاسی، و روانی‌تان می‌فرمایید؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بعید می دونم جلیلی به شفافیت سوالهای مطرح شده جواب سوالها را بدهد اگر شفاف وبه عین سوالها پاسخ داد منتشر کنید

    4
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا