خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مبارزه با کرونا همراهی جامعه مدنی را می‌طلبد»

حسین نقاشی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: مبارزه با کرونا  همراهی جامعه مدنی و مردم را می طلبد.  ریشه کن شدن این بلا یک امر ضروری است، طبیعی است گوش کردن و توجه ویژه داشتن و آگاهی بخشی از طریق شبکه‌های اجتماعی به مردم بسیار مهم است.

حسین نقاشی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با ضرورت همکاری مردم و مسئولین برای ریشه کن کردن بیماری کرونا اظهار کرد:  ابتلا به بیماری کرونا به امری جهانگیر تبدیل شده و فقط به کشور ما مربوط نمی شود. شیوع کرونا یک مشکل جهانی برای اکثر کشورهای دنیا است.

وی ادامه داد: مبارزه با کرونا  همراهی جامعه مدنی و مردم را می طلبد.  ریشه کن شدن این بلا یک امر ضروری است، طبیعی است گوش کردن و توجه ویژه داشتن و آگاهی بخشی از طریق شبکه‌های اجتماعی به مردم بسیار مهم است.

نقاشی گفت: باید توصیه‌ها و گوشزدهای رسانه‌هایی مثل صدا و سیما، بیلبوردهای شهرداری‌ها، رسانه‌های مکتوب و مجازی به این سمت برود که اولویت اول ریشه‌کن کردن کرونا باشد.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست باید با آگاهی بخشی مردم را نسبت به خطر این بیماری آگاه  کرد، رسانه ها با آگاهی بخشی از کشتار مردم جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: در مرحله بعد به نظر می رسد باید برخی از تدابیر، سختگیرانه تر وضع شود . شرایط عادی نیست. بنابر این شرایط  ویژه‌ای می طلبد . یکی از ایرادات اصلی کار در حال حاضر این است که نظام تصمیم گیری در کشور به نظر می رسد قاطعیت لازم را ندارد. جاهایی  در موضوعات سیاسی فرهنگی با واکنش های قاطع رو به رو هستیم اما زمانی مثل امروز که به خاطر حفظ جان مردم و عدم ابتلای آنان به این بیماری باید قاطع باشیم، قاطعیت لازم را نمی بینیم و با مماشات برخورد می شود. مثال روشن این گفته بسته نشدن ورودی‌های شهر ها است؛ برخی از مردم به دلیل ناآگاهی سفر می کنند اما وزارت راه باید با قاطعیت راه ها را ببندد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: ماندن در خانه و حضور پیدا نکردن در معابر عمومی و سفر نرفتن موجب می شود تا زنجیره انتقال کرونا در هم شکسته شود.

وی یادآور شد: هرچه قدر این وضعیت ادامه پیدا کند به وضعیت اقتصادی روابط اجتماعی و بروکراسی ضربه می زند. حکومت در کنار فعالان جامعه مدنی فارغ از همه مشکلات و مسائل جامعه باید به هم کمک کنند تا از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا