خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آزادی توماج صالحی به معنی تبرئه شدن او نیست؟

خبرگزاری فارس نوشت: یک منبع مطلع در اصفهان به فارس گفت: این آزادی موقت به معنی تبرئه شدن توماج صالحی نیست و باید اسناد و مدارک پرونده تکمیل و حکم نهایی صادر شود.

طبق گفته منبع آگاه گفته است، با توجه به نیاز دستگاه قضایی به بررسی ابعاد مختلف پرونده توماج صالحی، وی با گذاشتن وثیقه به صورت موقت آزاد شد و این آزادی موقت به معنی تبرئه شدن توماج صالحی نیست.

به گزارش فارس یک منبع مطلع در اصفهان گفت: با توجه به گذشت یک سال و یک ماه از زمان دستگیری و بازداشت موقت توماج صالحی و نیاز دستگاه قضایی به بررسی ابعاد مختلف پرونده، نامبرده با گذاشتن وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

وی تصریح‌کرد: این آزادی موقت به معنی تبرئه شدن توماج صالحی نیست و باید اسناد و مدارک پرونده تکمیل و حکم نهایی صادر شود.

توماج صالحی هفتم آبان ماه سال ۱۴۰۱ در استان چهارمحال و بختیاری دستگیر و سپس به استان اصفهان منتقل شد.

سید محمد موسویان، دادستان اصفهان اتهامات اولیه که منجر به دستگیری این فرد شد را «فعالیت تبلیغی علیه نظام، همکاری با دولت‌های متخاصم و تشکیل گروه‌ غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور» عنوان کرده و گفته بود: «متهم در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به اغتشاش و آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین شهر نقش کلیدی داشته است.»

۲۱ تیرماه سال جاری حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان، «حکم بدوی» پرونده توماج را این‌گونه اعلام کرد: متهم از تعداد ۸ عنوان اتهامی، دو مورد حکم برائت صادر شد و در شش عنوان دیگر، دادگاه وفق قانون تعیین مجازات کرده است.

جمع کل محکومیت توماج صالحی در شش عنوان اتهامی ۱۸ سال و ۳ ماه حبس، پرداخت ۲۳۰ میلیون ریال جزای نقدی، تحمل چهل ضربه شلاق (به‌خاطر اخلال در نظم عمومی) و اعمال مجازات‌های تکمیلی بوده است اما با توجه به تعدد جرم و تعدد مجازات، طبق قانون مجازات اشد به‌علاوه یک چهارم، یعنی پنج سال حبس به‌علاوه یک سال و سه ماه حبس، جمعا شش سال و سه ماه حبس در این پرونده برای متهم در نظر گرفته شد.

مجازات‌های تکمیلی متهم شامل ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال ممنوعیت از انجام فعالیت‌های مرتبط با موسیقی و الزام به حضور در کارگاه‌ها و دوره‌ها و کلاس‌های مهارت زندگی که زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در حال برگزاری است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا