خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس اطلاعات عراق در ترور سردار سلیمانی نقش داشت؟!

یک مقام امنیتی حزب‌الله عراق، رئیس اطلاعات این کشور را به همکاری با آمریکا در ترور سردار سلیمانی متهم کرد.

به گزارش ایسنا ، ابو علی العسکری، یکی از مسئولان گردان‌های حزب‌الله عراق در پی انصراف محمد توفیق علاوی از نخست وزیری عراق در صفحه توییتر خود نوشت: آقای محمد توفیق علاوی تصمیم خوبی گرفت زیرا بار این مسئولیت در این مرحله زمانی بسیار سنگین است و بهترین کار این است که مردم عراق از عادل عبدالمهدی حمایت کنند و او را به جایگاه طبیعی خود برگردانند تا از مشکلات عبور کنیم.

این مسئول امنیتی حزب‌الله عراق معتقد است که تنها مانع پیش‌روی عادل عبدالمهدی نظر مرجعیت است و اگر این مانع رفع شود او به ماموریت خود ادامه خواهد داد و آن را به پایان خواهد رساند.

ابو علی العسکری در ادامه مدعی شد: برخی اعلام کردند که مصطفی الکاظمی ،رئیس سازمان اطلاعات ملی عراق یکی از گزینه های پیشنهادی برای تصدی منصب نخست وزیری عراق است درحالی که او یکی از متهمان همکاری با دشمن آمریکایی در جنایت ترور فرماندهان پیروزی؛ حاج قاسم سلیمانی و رفیق او ابومهدی المهندس است. بنابراین نامزدی او چیزی جز اعلام جنگ علیه ملت عراق نیست و امنیت باقی مانده عراق را نیز از بین خواهد برد.


به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، حزب‌الله عراق مصطفی الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات ملی این کشور را به کمک در عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و ابومهدی المهندس، فرمانده حشد شعبی عراق متهم کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی ابوعلی العسکری، مسؤول امنیتی این گردان‌ها آمده است: عملکرد محمد توفیق علاوی خوب بود، این مسؤولیت با این حجم و در این مقطع زمانی، بسیار بزرگتر از توان اوست و برای عراق بهتر است که به عادل عبدالمهدی رجوع کند و او را به جایگاه خود بازگرداند تا بتواند این مرحله را پشت سر بگذارد.

وی افزود: بر این باوریم تنها مساله پیش روی عبدالمهدی نظر مرجعیت است و اگر این مانع برداشته شود او به انجام وظیفه خود ادامه خواهد داد و مأموریت خود را تمام خواهد کرد.

این منبع در ادامه گفت: برخی الکاظمی را برای پست نخست وزیری کاندیدا کرده‌اند در حالی که او یکی از متهمان کمک به آمریکا برای اجرای نقشه ترور سردار سلیمانی و المهندس است و ما این امر را تنها اعلام جنگی علیه مردم عراق می‌دانیم و بر این باوریم با این اقدام امنیت باقی مانده در کشور نیز نابود خواهد شد.

انتهای پیام

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا