خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل آسوشیتدپرس از هدف بن سلمان از بازداشت شاهزادگان

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار تحلیلی گزارش‌های منتشر شده درباره بازداشت برخی شاهزادگان برجسته سعودی بنا به دستور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را تایید کرد. همچنین به گزارش این خبرگزاری، شاهزاده احمد بن عبدالعزیز از بستن حرمین شریفین خشمگین است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از برخی منابع نزدیک به دیوان سلطنتی سعودی گزارش داد، هدف محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از بازداشت عمویش شاهزاده احمد بن عبدالعزیز و پسر عمویش، محمد بن نایف، وزیر کشور و ولیعهد سابق و دیگران ارسال پیامی به دیگر شاهزادگان خاندان حاکم بود.

وی توضیح داد، این پیام در وهله اول به شاهزادگانی ارسال شده که احساس می‌کنند در حق آنها ظلم شده و از حقوق‌شان محروم شده‌اند زیرا بازداشت شاهزاده احمد، کوچکترین برادر ملک سلمان به معنای این است که از این بعد هیچ کس مصونیت ندارد.

این خبرگزاری در واکنش به اخبار منتشر شده درباره ارتباط اقدام بن سلمان در بازداشت نزدیکانش با وخامت حال پدرش، به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش را ذکر نکرد، آورده است، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در دهم فوریه با ملک سلمان دیدار کرد و حال عمومی پادشاه سعودی در آن موقع خوب بوده است.

آسوشیتدس پرس به نقل از یک منبع گفت، شاهزاده احمد بن عبدالعزیز که اخیرا حرف و حدیث‌هایی درباره مخالفتش با سیاست‌های بن سلمان بوده، نارضایتی خود را نسبت به تصمیم بستن مکه و مدینه (حرمین شریفین) به بهانه هراس از شیوع ویروس کرونا ابراز کرده بود.

این منبع گفت، برخی منابع مطلع تکذیب کردند که شاهزاده احمد و محمد بن نایف تصمیم به کودتا علیه محمد بن سلمان داشته باشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش سابق “گروه مشورتی اوراسیا” را یادآور شد که در آن آورده شده شاهزاده احمد و محمد بن نایف جایگزینان احتمالی برای تکیه زدن بر تخت سلطنت در عربستان هستند. این امر چه بسا به معنای این باشد که بن سلمان با بازداشت آن دو می‌خواهد که از هرگونه اقدام غیرمنتظره‌ای در مسیر جانشینی پدرش در قدرت عربستان ممانعت کند.

رسانه‌ها نیز پیشتر اعلام کرده بودند، مقامات سعودی دستورات مستقیمی را از سوی بن سلمان برای بازداشت برخی شاهزادگان و در راس آنها احمد بن عبد العزیز و پسرش نایف بن احمد عبدالعزیز و شاهزاده محمد بن نایف و برادرش نواف بن نایف و دیگران دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا