خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مولوی عبدالحمید: کرونا عذاب و هشدار الهی است

مولوی عبدالحمید در نماز جمعه زاهدان (16 اسفند 1398)، با بیان اینکه «نافرمانی خدا تنبیه و مجازات دارد» ویروس کرونا را هشدار الهی و نتیجه‌‌ی «ظلم، فساد و عملکرد بنی‌آدم» دانست و به توبه و استغفار و جدی گرفتن هشدار الهی تاکید کرد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید ضمن تلاوت آیه‌ی «ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُم بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ» [روم: 41] گفت:

گرچه پروردگار قادر است و هرچه بخواهد همان را اجرا می‌کند، اما در دنیا سنت و قانون دارد.

یکی از قانون‌های خدا آن است که هرگاه بندگان یگانگی الله را بپذیرند و عمل صالح انجام دهند خداوند به آنها آرامش، زندگی طیبه و شبه‌بهشت عنایت می‌کند و برکات آسمانی و زمینی‌اش را بر آنها نازل می‌کند؛ خداوند متعال می‌فرماید: «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُري‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ» [أعراف: 96]. خداوند متعال در سوره مائده می‌فرماید: «وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَمِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ» [مائده: 66]. اگر اهل ‌کتاب، تورات و انجیل را برپا بدارند و بر قرآن عمل کنند، الله‌تعالی در دنیا زندگی راحت و بی‌دغدغه نصیب‌شان می‌کند و در آخرت نیز آنها کامیاب می‌شوند.

همان‌طور که عمل بر شریعت و شکر نعمت سبب فزونی نعمت‌ها می‌شود و نافرمانی خدا و کفران نعمت مایه زوال می‌گردد؛ شرک، غفلت، معصیت، قتل، ظلم به حقوق مردم و حقوق‌الله برای بشر تلفات و افت و بدنامی دارند.

الله زمین را پاک و صالح آفریده است، اما انسان‌ها با عملکرد خود آن را فاسد کرده‌اند چنانکه خداوند متعال می‌فرماید: «ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُم بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ» [روم: 41] از زنا، شراب، قمار، نادیده‌گرفتن دستورات خدا، مردم‌آزاری، ظلم، قتل و تخریب خانه‌ها، آوارگی و پرشدن کلیساها از مسلمانان چه فساد بالاتری هست؟!

کرونا، سیلاب‌ها، زلزله‌ها و انواع مصیبت‌ها به سبب عمل انسان هستند، رب را نافرمانی کردیم، دنبال هواهای نفسانی و شیطان رفتیم، نماز، حق والدین، خویشاوند، همسایه و حقوق الناس را ضایع کردیم. این نتیجه شرک، بت‌پرستی، کفر، ربا، خلاف شرع و عملکرد خود انسان‌هاست.

نافرمانی خدا تنبیه و مجازات دارد، دنیا از جنگ‌ها و ظلم بنی‌آدم، مریضی‌ها و بلاهای آسمانی ناامن شده است؛ کشور هند که یکی از امن‌ترین و دموکراتیک‌ترین کشورها در دنیا بود به لغو خودمختاری کشمیری‌ها و ظلم علیه مردم روی آورده و ناامن شده است.

صفا و مروه و خانه کعبه جاهایی که هیچ‌گاه خلوت نشده، تعطیل شده‌اند، اعمال ما بر حرمین شریفین که بهشت دنیا هستند نیز اثر گذاشته‌اند. در بسیاری جاها نمازهای جمعه، مساجد، مدارس دینی و دانشگاه‌ها تعطیل‌اند.

مولوی عبدالحمید «ویروس کرونا» را عذاب و هشدار الهی دانست و افزود:

کرونا رحمت نیست، عذاب خداست؛ این ویروس به اقتصاد جهان ضربه زده است، شرکت‌های هواپیمایی، بازارهای جهانی، صنعت، تولید، کسب‌و‌کار و کلّ اقتصاد دنیا از این آفت ضربه خورده و در نظم جهانی اختلال ایجاد شده است. چه ضربه‌های سنگینی این ویروس و عذاب ایجاد کرده است!

هرکسی بر اثر کرونا بمیرد او را در پلاستیک می‌پیچند و بدون غسل و کفن و نماز جنازه داخل گودالی می‌اندازند. مرگ راه حق است ولی انسان با عزت بمیرد، یعنی غسل داده شود، بر جنازه‌اش نماز خوانده شود، عزیزانش او را با دست خود داخل قبر بگذارند، نه اینکه او را داخل پلاستیک بپیچند و داخل گودالی بیندازند از ترس اینکه ویروس‌ها به کسی دیگر سرایت نکند. اگر این عذابی نیست پس چیست؟

خداوند متعال تذکر و هشدار می‌دهد و می‌فرماید: «فَلَوْلَا إِذْ جَاءَهُم بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَلَٰكِن قَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَزَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ» [أنعام: 43]. وقتی عذاب آمد چرا مردم تضرع نکردند و به عذاب که هشدار الهی است توجه نکردند؟ اگر به هشدار و تذکر الله تعالی توجه نشود دل‌ها سخت می‌شود.

مردم! به شما هشدار می‌دهم که اگر تضرع نباشد دل‌ها سنگ و ملعون می‌شوند. کسی که هشدار خدا را دریافت نکند بدبخت می‌شود. الله نمی‌خواهد ما را تارومار کند. الله می‌خواهد ما به او رجوع کنیم. اگر این کار را نکردیم دل‌ها سیاه و خود ما بیچاره و بدبخت می‌شویم.

باید به الله پناه برد، باید توبه و استغفار کرد و به الله رجوع کرد؛ به زن و بچه توصیه کنید که قرآن بخوانند، خیرات و صدقات بدهید، به غربا، زندانیان و فقرا برسید تا خدا این بلا را دفع کند. به مدارس و مسجد و مستمندان برسید، اگر مردیم این مال به چه دردی می‌خورد؟ اگر به کرونا مبتلا بشویم از نماز جنازه، غسل، کفن و حرمت محروم می‌شویم. این مریضی حرمت و عزت را هم می‌گیرد. باید توبه کنیم، غیر از توبه و رجوع الی‌الله راه فراری نداریم، باید به الله برگردیم. اگر ما توبه و استغفار کنیم الله عذاب را به رحمت تبدیل می‌کند.

وی در پایان به رعایت توصیه‌های بهداشتی تشویق کرد: نکات بهداشتی را نیز رعایت کنید؛ مصافحه، معانقه و روبوسی نکنید. همیشه دست‌ها را بشویید. غسل کنید، لباس نو و شسته بپوشید، عطر و مسواک استفاده کنید و برای نماز جمعه بیایید. این سنت پیامبرتان است و آینده هر نفر برای خود جا‌نماز بیاورد و بر جانماز خودش نماز بخواند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. فقط یه لحظه فکر کنید این حرفا رو مکارم شیرازی یا مصباح زده بود،همین انصاف نیوز و بقیه زنجیره ای ها چه وا مصیبتایی راه مینداختند که اینا چه خرافاتی چه جاهلن،بعد اون آقایون هادی سروش و غرویان رو میاوردید،دو جلد کتاب مینوشتند که اینا چقدر متحجرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا