خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آبي رنگ «عشق» است يا محصولات آرايشي «هاينس»؟!

لوران فابيوس، ملك سلمان، ماليا اوباما، فدراسيون جهاني وزنه برداري، ليونل مسي، دوست دختر رونالدو، آرون رمزي، شكيرا، لئوناردو دي كاپريو، فرناندا ليما، يحيي گل‌محمدي، هاشم بيك‌زاده، شركت پپسي، بهاره رهنما و … فهرست بلندبالايي از واكنش‌هاي اينترنتي ايرانيان را تشكيل مي‌دهند. هريك به دليلي، مثبت يا منفي.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، در اين ليست بلندبالا، يك اسم را مي‌توان ركورددار «واكنش به دلايل مختلف» قملداد كرد. او ، «بهاره رهنما»، هنرپيشه مطرح و جنجالي سينما، تئاتر و تلويزيون است: بار اول بخاطر «مقتل خواني» در برج ميلاد و اين بار بخاطر عكس‌هاي عروسي دوباره‌اش!

خود او بار اول از واكنش‌هاي فردي كه بخاطر مقتل خواني به او حمله كرده بود، بعنوان «اسيدپاشي اينترنتي» نام برده بود. جنس واكنش او در جنجال اينترنتي قبلي به شدت تهاجمي و طلبكارانه بود. شايد چون پاي مذهب در ميان بود و در ايران مي‌شود پشت «دين و ايمان مردم» با اعتماد به نفس، صدا را بلند كرد. بار اول رسانه‌هاي خاص از عمل او دفاع و منتقدان را «دموكراسي‌طلبان دروغگو» توصيف كردند، اما این بار قضيه فرق دارد.

بهاره+رهنما+شوهرش

عكس‌هاي عروسي او كه خودش منتشر کرد، با قرائت رسمي حكومتي همخواني ندارد و به نوعي تابوشكني محسوب مي‌شود. واكنش او به حمله‌كنندگان اينترنتي، اين بار دفاعي است. او در صفحه‌ي رسمي خود در واكنش به جنجال‌ها نسبت به عكسهايش نوشت: «با ازدواجم، تابوشکنی کردم!»

او گفت: «براي انتشار عكس‎هام مهمترين دليلم جرات و جسارت دادن به تمام زن‌هاي غمگين اطرافم بود، اونهايي كه فكر ميكنن زندگي با يكبار جدايي تموم شده و هيچ قصه تازه‌اي در راه نيست، حتي دوست داشتم دخترم بدونه يك زن هميشه بايد با اميد و عشق روزهاش رو دوباره بسازه و اينكه بايد واقعي زندگي كرد نه زندگي ماكت وار و دروغي كه واقعيت و شوق توش نيست، پس براي شكستن اين تابو كه لباس سفيد نميتونه دوباره در تن يك زن ديده بشه، من بار ديگر لباس سفيد پوشيدم! در مورد روبان آبي كمرم هم كه خيلي سوال كرديد، بايد بگم اين يك اعتقاد شخصي بود كه رنگ عشق توي تم كفش و لباسو مراسمم باشه، چون به نظر من رنگ عشقه و رنگ آشنايي من و همسرم و رنگ محصولات “هاينس” هم آبيه …… توضيح ديگه‌اي هم ندارم، جز اين حديث امام صادق(ع) كه: بخدا قسم نميريد، مگر قبل از مرگتان انچه را كه در مورد ديگران قضاوت ميكنيد ،خود تجربه‌اش كنيد.»

او حالا مجبور به توضيح كامل و شرح ماوقع شده است و به ديگران هشدار مي‌دهد كه زودتر از آنچه كه فكر مي‌كنند، خودشان مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

بهاره-رهنما-1

در همين حال واكنش‌ها به انتشار عكس‌هاي او گسترده‌تر شده است.

«شهلا لاهيجي»، مدير انتشارات روشنگران در بخش كوتاهي از گفت‌وگوي مفصلش با انصاف نيوز انتشار عكس‌هاي خاص برخي از زنان از سوی خودشان را «اگزاجزه» می‌داند و می‌گوید: اين‌ها نماينده‌ي كل زنان ايراني نيستند! مگر اكثريت زنان ايراني اين كار را مي‌كنند؟!

او اما این اقدام را چنانچه از سوی هنرپیشه‌ها رخ دهد، متفاوت تلقی کرده و می‌افزاید: این که بهاره رهنما و یا گلشيفته فراهاني عکسی از خودشان منتشر کنند، می‌تواند ناشی از عكس‎العمل و یا حتی بخاطر اعتراض به ممنوع‌الكاري يا ابراز عقيده باشد.

اما تهمينه ميلاني گویا از موضع دفاع برآمده و در واکنش به انتشار عکس‌های خصوصی، می‌گوید: من «معتقدم هرکس هر نظری و تمایلی دارد، آزاد است و می‌تواند هر عکسی که می‌خواهد، منتشر کند و به هر حال کاراکتر هرکس متفاوت است.»

این بانوی فیلمساز طبق معمول اعتراضي هم به سانسور مي‌كند و به انصاف نیوز مي‌گويد: «به نظرم، این حواشی بدلیل سانسور است، وگرنه اگر زمان پیش از انقلاب بود، ایشان می‌توانست راحت عکسش را به اشتراک بگذارد و کسی هم کاری نداشت.»

در مقابل، ستاره اسكندري – هنرپيشه سينما – اذعان می‌کند: «اگر من عكس‌هاي خصوصي خودم را در دنياي مجازي در صفحه‌ي عمومي به اشتراك بگذارم بی‌تردید بايد منتظر واكنش هم باشم؛ اگرچه كاملا مخالف فحاشي و هتاكي هستم.»

كمند اميرسليماني، بازیگر سینما و تلویزیون هم كه در مراسم عروسي بهاره رهنما شركت كرده بود، انتشار عكس‌هاي خانم بهاره رهنما را موضوعي شخصي دانسته و  عنوان می‌کند: این موضوع به خودشان مربوط است؛ متاسفانه بين مردم ما فرهنگ بدي جا افتاده است كه به خود اجازه مي‌دهند راجع به هرچيزي اظهارنظر كنند.

او در عین حال می‌گوید: هركس به قضاوت ديگران اهميت ندهد، راحت‌تر زندگي مي‌كند و اگر قضاوت ديگران براي او اهميت داشته باشد زندگي برایش سخت خواهد گذشت!

بهاره رهنما ظاهرا به اين توصيه عمل كرده و بي‌خيال راه خود را مي‌رود. او عكسي از خودش و پزشك معالجش را منتشر كرده و گفته با او سفري را شروع كرده است. سفري بنام «عمل اسليو» براي لاغر شدن. او مي‌گويد قصدش تزريق اميد و انگيزه دادن به زنان ايراني است و بس!

اما فضاي مجازي با او خيلي موافق نيست. انتشار شايعاتي پيرامون فعاليتهاي تجاري همسر جديدش، اين احتمال را هم برجسته كرد كه شايد او خواسته براي محصولات آرايشي همسرش تبليغ کند. هرچند در توضيحات او اشارات مبهمي در اين‌باره وجود دارد. او رنگ آبي «روبان» لباس عروسي‌اش را نمادي از عشق توصيف كرده كه در عين حال رنگ محصولات «هاينس» هم هست. «هاينس» نام محصولات آرايشي است كه گویا همسر جديدش مالک این برند است.

او همچنین توئیت کرده است: سلبريتي ترمينيتور نيست؛ موجودي واقعي است كه حق دارد شوخي كند، عصباني شود، پير شود، طلاق بگيرد، بي‎پول شود و حتي بميرد!

آزاده+نامداری+بهاره+رهنما+عروسی

در این میان آنچه را به عنوان كليد واژه‌هاي طرفداران اقدام بهاره رهنما در اين ماجرا می‌توان برشمرد، عبارت است از : «تابوشكني» «حق انتخاب» «نامهرباني مردم» «قضاوت زودهنگام» «اميد دادن به زنان» «به پايان نرسيدن دنيا پس از شكست» و …. اما كليد واژه‌هاي مخالفان: «تابوشكني» «تفاوت رفتار با گفتارهاي قبلي در مورد حرمت حريم خصوصي» «استفاده‌ي ابزاري از عكس‌هاي مراسم ازدواج براي تبليغ تجاري» و …

براستی كدام ‌یک درست است؟ آنچه كه مشخص است این که جامعه‌ي ايراني اين ‌روزها بر سر هر مساله‌اي دوشقه مي‌شود. هردو طرف هم تا جايي كه جا دارد به «منتهي اليه» مي‌روند، اما در اين مورد خاص دست‌ كم هر دو گروه در يك مورد اما از دو جايگاه متفاوت اخلاقي با هم اتفاق نظر دارند؛ این که «بهاره رهنما تابوشكني كرده است!»

گزارش از فراز پورمحبی، خبرنگار افتخاری انصاف نیوز

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تغییر شهامت می خواهد و زمان می خواهد که این شهامت به جامعه تسری پیدا کند
    ولی تغییر آگاهانه قضیه دیگری است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا