خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تمجید سیدحسن نصرالله از عملکرد نخست‌وزیر لبنان

بنا بر اعلام برخی منابع آگاه لبنانی «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان از عملکرد نخست وزیر لبنان و مدیریت پرونده‌های مختلف موجود قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان با تقدیر از عملکرد دولت نخست وزیر لبنان و مدیریت پرونده‌های مختلف موجود، این عملکرد را بالاتر از حد انتظارات دانست.

یک مرجع نزدیک به ائتلاف مقاومت در لبنان گفت، به رغم اینکه بحران فعلی لبنان که کشورهای اطراف را درگیر کرده در ظاهر یک بحران اقتصادی است اما این بحران مفاهیم سیاسی دربردارد. این یکی از ابعاد جدید جنگی است که محور آمریکایی علیه مقاومت وارد آن شده است تا اموری را بر آن دیکته کند. این فشارها برای برهم زدن ثبات منطقه و تحمیل وضعیت سیاسی جدیدی است که با منافع آمریکا و اسرائیل در این منطقه همسو باشد. نیروهای آمریکایی و اسرائیلی در این منطقه اما با رویارویی شدید ائتلاف مقاومت مواجه شدند که این امر باعث شد آمریکایی‌ها فشارهای مالی و اقتصادی خود به کشورهایی همچون لبنان، سوریه و عراق را تشدید کنند تا شهروندان این کشورها را به مقاومت در برابر پروژه‌های آنها و همچنین سوء‌استفاده از برخی اعتراضات مردمی علیه اوضاع معشیتی سوق دهند و این اعتراضات را از اهداف خود منحرف کنند و در خدمت اهداف سیاسی محور آمریکایی قرار دهد.

این مرجع گفت، جنگ مذکور موجب فروپاشی نظام سیاسی- مالی موجود در کشور خواهد شد. تصمیم قضایی اخیر لبنان مقدمه‌ای برای تصمیمات دیگر است که احتمالا از سوی دولت صادر می‌شود. هدف از این تصمیم فشار از سوی دولت به بانک‌ها برای پذیرش تصمیمات نجات‌بخش اوضاع مالی و اقتصادی است. مرجع مزبور به این تصمیم به رغم تعلیق آن به دیده مثبت می‌نگرد؛ زیرا در صورت لزوم اجرایی می‌شود و آن به منزله هشدار اولیه به بانک‌هاست.

در کل، شکی نیست که لبنان و منطقه مرحله سختی را پشت سر می‌گذارند اما باید پس از آن سیستم‌های سیاسی جدیدی در این منطقه متبلور شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا