خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی منتخب جدید گرمسار به روحانی درباره‌ی کرونا

منتخب جدید گرمسار در مجلس در نامه‌ای به رییس جمهور نوشت: لطفا در شورای عالی امنیت ملی موضوع را بررسی و یک فرمانده واقعی که تجربه‌ی فرماندهی قاطع، کارآمد و جهادی منصوب کنید تا با اختیارات کامل بتواند جلوی پیشرفت بحران را بگیرد وگرنه خیلی زود همه چیز دیر می‌شود.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن نامه‌ی اردشیر مطهری خطاب به حسن روحانی، رییس جمهور و رئیس محترم شورای عالی امنیت ملی در پی می‌آید:

بی مقدمه سراغ اصل مطلب می‌روم. مردم کشورم چندی است درگیر بحرانی رو به گسترش به نام کرونا شده اند. از روزی که شما وعده دادید اوضاع عادی می‌شود چند روز گذشته است اما اوضاع نه تنها عادی نشده بلکه بدتر هم شده است. 

چیزی که مرا بر آن داشت تا به عنوان منتخب مردم شهرستان‌های گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس یازدهم خدمت شما نامه‌ای بنویسم اعتقاد جدی‌ام بر ضعف مدیریت است. متاسفانه مردم شاهدند که در یک روز چند بار درباره یک موضوع مهم تصمیم گیری می‌شود. از تغییر ساعت کار ادارات تا تعطیلی‌ها و در نهایت هم بی نظمی و بی برنامگی اساسی در ماجرای ممنوعیت سفرها که واقعا یک اشتباه فاحش مدیریتی بود. در آغاز برخی استان‌ها با تصمیم استانداران اعلام کردند که سفر به آن استانها ممنوع است، بعد وزارت کشور اعلام کرد که این موضوع در محدوده ی اختیارات استان‌ها نیست، بعد ورودی مازندران باز شد و ماجرا منجر به اعتراض مردم به ورود مسافران شد، بعد. . . انگار هیچ مرکز واحدی برای تصمیم گیری قاطع و نهایی وجود ندارد و همه چیز به حال خود رها شده است!

آقای روحانی!

کرونا شاید می‌توانست تبدیل به بحران نشود اگر مدیریت درست، قوی و قاطعی صورت می‌گرفت. اما شما فرماندهی را سپردید به وزارت بهداشت. قطعا پزشکان و پرستاران و همه ی زحمتکشان وزارت بهداشت در این مدت زحماتی کشیده اند که جا دارد دستشان را ببوسم. اما فرماندهی کار پزشک نیست، پزشک کارش طبابت و توصیه‌های بهداشتی است. فرماندهی مقابله با این بحران که نیازمند هماهنگی چند وزارتخانه و استانداران و نیروهای نظامی و انتظامی است نیاز به یک فرمانده واقعی و با تجربه دارد. کسی که جرات و قاطعیت تصمیم گیری متمرکز و واحد را داشته باشد، بتواند نهادها و سازمان‌ها را هماهنگ کند، اطلاع رسانی متمرکز و واحدی را شکل دهد و بر اجرای تصمیمات نظارت مستمر و قاطع و کارآمد داشته باشد. اگر قرار باشد ستاد مقابله با کرونا فقط به مردم توصیه کند و نتواند سازمان‌ها و نهادها را برای تصمیماتش هماهنگ کند که اسمش مدیریت و فرماندهی نیست. باید با تاسف بگویم عملکرد فعلی ستاد مقابله با کرونا نتوانسته نه بحران را مدیریت کند، نه جلوی توسعه‌ی بحران را بگیرد و نه در مردم آرامش و اعتماد ایجاد کند. 

جناب آقای رئیس جمهور

شما در تهران با وزیر بهداشت و مقامات جلسه می‌گذارید، معاون اولتان تلفنی با استانداران در تماس است و فرمانده مقابله با کرونا درگیر اداره وزارتخانه است و وزارت صمت هم در تولید و توزیع اقلام مورد نیاز مردم ناتوان است. اینگونه نمی‌شود بحران را مدیریت کرد. این بحران نیازمند به فرماندهی است که در میدان باشد، به جای تماس تلفنی خودش بیاید پای کار و استان به استان برود سرکشی. از پاستور و کاخ سعد آباد نمی‌شود از همه جا با خبر شد و بر همه چیز نظارت کرد. فرمانده میدان باید عرضه و توان به خط کردن صف و ستاد را داشته باشد. با سخنرانی و پیام تلفنی و دستور کتبی، این بحران جمع نمی‌شود. لطفا در شورای عالی امنیت ملی موضوع را بررسی و یک فرمانده واقعی که تجربه‌ی فرماندهی قاطع، کارآمد و جهادی منصوب کنید تا با اختیارات کامل بتواند جلوی پیشرفت بحران را بگیرد وگرنه خیلی زود همه چیز دیر می‌شود. 

من نگران جان و سلامت روان مردم کشورم هستم. مردمی که اگر خیالشان از بابت کارآمدی مدیریت راحت شود، بار سنگینی از روی دوششان برداشته می‌شود و همکاری بیشتری با تصمیمات می‌کنند. مردم این روزها با توصیه روبرو شده اند نه با تصمیم. در تهران به آنها توصیه شده است به سفر نروید اما وقتی رفتند با تصمیم ممنوعیت سفر مواجه شده اند! این مشکل از مردم نیست که شما به جای تصمیم گیری فقط توصیه می‌کنید. اگر مدیریت، طبق اصول، قاطع و محکم باشد مردم همکاری می‌کنند، اما الان نحوه ی مدیریت و آنچه که فرماندهی مقابله با کرونا خوانده می‌شود چنان با اشکالات جدی مواجه است که هر روز تیر جدیدی بر سلامت جسم و روان مردم وارد می‌کند. لطفا سریع تر و در اسرع وقت تصمیم جدیدی بگیرید. 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا