خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد به ورود حراست به دفتر یک انجمن اسلامی دانشجویان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای از ورود اعضای حراست به دفتر این انجمن انتقاد کرد و آن را غیرقانونی خواند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن این اطلاعیه به این شرح است:

واقعیت امر، خطا و جرم نابخشودنی، تمرین ساز «تار» در اتاق انجمن اسلامی بود. تمرینی که تا بازگشایی کانون موسیقی دانشکده، با هماهنگی مسئولین مربوطه در دانشکده در این دفتر صورت می‌گیرد.

شرح ماوقع از این قرار است که امروز ۲۹ آبان در حوالی ساعت پنج و نیم  نگهبان دانشکده به همراه دو تن از نیروهای حراست درب دفتر انجمن را باز کرده و بدون داشتن اجازه وارد حریم انجمن شدند و یک نفر در مقابل درب ایستاد و بدون ارائه‌ی توضیح کارت شش تن از دانشجویان را ضبط کردند.

با توضیح خواستن دانشجویان و اعتراض دبیر انجمن اسلامی، مشخص شد که علت حضور بی‌اجازه‌ی حراست، آمدن صدای موسیقی از اتاق انجمن است و حتی در این حال یکی از نیروهای حراست ادعا کرد که یک نفر که دانشجو نیست در حال خواندن آواز بود (چندی است دانشجویان صرفا با نشان دادن کارت اجازه حضور در  دانشکده را دارند که نشان می‌دهد این ادعا از اساس بی پایه است).

طولی نکشید که دو نفر دیگر از نیروهای حراست نیز وارد ساختمان شده و در مقابل درب دفتر ایستادند با این‌ادعا برای دقایقی دانشجویان اجازه ورود و خروج از دفتر انجمن را نداشتند که سایر دانشجویان با مطلع شدن از آنچه در حال رخ دادن بود سریعا خود را به دفتر انجمن رسانده و نسبت به این وضعیت اعتراض کردند و به دنبال مقاومت دانشجویان درب دفتر باز شد و دانشجویان که در دفتر  انجمن اسلامی حبس شده بودند توانستند از دفتر خارج شوند.

حضور‌ و حمایت تمام قد سایر دانشجویان، و همچنین پیگیری‌های صورت گرفته موجب آن شد تا نیروهای حراست اتاق انجمن را ترک کرده و بعد از نزدیک به یکساعت کارت تمام دانشجویان را بازگردانند.

حال سوال اساسی آن است که آیا مسئولین از وجود آیین نامه‌ها خبر دارند یا خیر و آیا می‌دانند که صرفا مجری قوانین هستند و نمی‌توانند بر اساس میل و سلیقه شخصی خود بر خلاف تمام آیین نامه‌ها عمل کنند. و آیا می‌دانند حضور در دفتر یک تشکل دانشجویی خلاف قانون است.

البته اعمال خلاف قانون در  این مدت به کرات دیده شده و هیچ کس تا این لحظه نه پاسخگو بوده و نه عذرخواهی کرده است. حضور مداوم نیروهای حراست در حیاط و گشت زنی در ساختمان دانشکده بدعتی بود که نهایتا به ورود بدون اجازه به دفتر یک تشکل قانونی ختم شد.

انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران خواهان آن است که مسئولین دانشگاه و دانشکده بابت آنچه امشب اتفاق افتاد از دانشجویان این دانشکده به صورت رسمی عذرخواهی کرده ‌و همچنین نیروهای حراست گشت زنی در فضای دانشکده را پایان داده و ضمانت کنند که دیگر شاهد چنین فجایعی در فضای دانشکده و دانشگاه نباشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر حراست دانشگاه هم نتواند ورود پیدا کند که دیگر آن دفتر انجمن باصطلاح اسلامی از حریم دانشگاه خارج باید شود. معلوم نیست در دفتر چه کار می کنند!!! رقص و آواز در دفتر انجمن اسلامی!!! این موضوع نشان می‌دهد این افراد لیاقت داشتن دفتر کار در دانشگاه را ندارد. خب می رفتید توی پارک آواز می خواندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا