خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اجماع در تنکابن و رامسر: میثاق شریعت نژاد با گفتمان اصلاحات

اصلاح‌طلبان حوزۀ انتخابيه تنکابن، رامسر، عباس‌آباد در بیانیه ای دربارۀ انتخابات مجلس دهم، ضمن اعلام این که کاندیداهای اولیه ی این جریان ردصلاحیت شده اند، اما حمایت خود را از دکتر شمس الله شريعت‌نژاد اعلام کردند.

به گزارش انصاف نیوز، متن این بیانیه در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحيم.

إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُواْ بِالْعَدْلِ إِنَّ اللّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُم بِهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا (قرآن کریم – نساء 58)

تقويت روزافزون جريان اصلاح طلبي در حوزۀ انتخابيه ی ياد شده، با وجود چهره‌هاي پيشکسوت و نيروهاي دانش‌آموخته و باانگيزۀ جوان، آينده‌اي قرين توفيق و معطوف به توسعۀ همه جانبۀ را در منطقه نويد مي‌دهد و اين از افتخارات است. ليکن چالش پيش روي اين جريان مانند هر جريان سياسي در کشور، مسالۀ وفاق و اجماع حداکثري بين طيف گستردۀ جريان‌هاي داراي تعلق به اصلاح‌طلبي است. اين مساله در هنگامه‌هايي چون انتخابات بيش از پيش اهميت مي‌يابد و اميد است اولاً با دورانديشي و خويشتن‌داري نيروهاي منطقه، و ثانياً کمک راهبران جريان اصلاحات در مرکز، انسجامي رضايت‌بخش در بدنۀ جريان اصلاح طلبي منطقه پديد آيد و روشني بخش فردايي بهتر براي ساختن ايراني آباد و آزاد باشد. آن انسجام و وحدت حداکثري ميسر است، البته با اتکا به موازين عقلاني و اخلاقي و اتکال به الطاف خداوند متعال؛ ان شاءلله.

اصلاح طلبان حوزۀ انتخابيه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد، در کنار جريان اصلاح‌طلبي کشور، عموم مردم شريف منطقه را به مشارکت در سرنوشت و حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات فرا مي‌خوانند و همزمان با شخصيت‌هاي پيشرو اصلاحات کشور بر اين باورند که سرنوشت کشور بايد حاصل انتخاب آزادانۀ مردم باشد که مکانيزم آن صندوق انتخابات است. بر اين اساس مواضع جريان اصلاح‌طلبي در بارۀ انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بدين شرح به آگاهي مردم شريف منطقه مي‌رسد.

1. اصلاح طلبان منطقه رد صلاحيت‌هاي گستردۀ اين دوره از انتخابات را که موجب عدم تأييد صلاحيت چهره‌هاي شاخص اصلاحات و باز ماندن آنها از رقابت‌هاي انتخاباتي شد، از سر بصيرت و نگراني براي سرنوشت کشور درخور انتقاد مي‌دانند و ضمن سپاس از اعلام حضور شخصيت‌هايي مانند جناب آقاي دکتر همتي و سرکار خانم دکتر گلين مقدم که رسماً با وفاداري تام و تمام به ارزش‌هاي بنيادين جمهوري اسلامي و آرمان‌هاي اصلاح‌طلبي وارد ميدان شده بودند، اميدوارند در مسير طولاني تحقق آرمان‌ها و ارزش‌هاي اصلاحي، همراهي اين عزيزان و همراهان‌شان، باانگيزه‌تر از قبل با جريان اصيل اصلاح‌طلبي حفظ شود.

2. در شرايط حساس کنوني که اصلاح طلبان همراهي با تصميمات معقول دولت اعتدالي يازدهم را براي تعيين سرنوشت کشور حياتي مي‌دانند، به مجلسي مي‌انديشند که در غياب حضور حداکثري چهره‌‌هاي اصلاحي، بتواند با ترکيبي منطقي از افراد معتدل و وفادار به اصول عقلاني و منافع کشور، عاري از نيروهاي افراطي، دست‌کم شباهتي داشته باشد به مجلسي که امام راحل آن را “عصارۀ فضايل ملت” توصيف مي‌کرد. مجلسي که در اموري مانند احياي جايگاه بين‌المللي ايران عزيز و وضع قوانين تأمين کنندۀ عدالت اقتصادي و تأمين آزادي‌هاي مشروع، در عين حفظ استقلال مجلس، همراه دولت باشد.

3. نظر به اين ملاحظات، و در شرايط عدم حضور نيروي مطلقاً اصلاح طلب در ميان کانديداهاي تأييد صلاحيت شده، با در نظر گرفتن جميع جهات و شاخص‌هاي مشروح ذيل، تصميم منتخباني از جريان‌هاي اصلاحي منطقه، بر اين قرار گرفت که چنانچه فردي در ميان کانديداها يافت شود که اولاً شاخص‌هاي کلي شايستگي حضور در کرسي مجلس را حائز باشد، و ثانياً خود با علاقه قدمي براي نزديکي به جريان اصلاح طلبان برداشته باشد و حاضر باشد ميثاق اصلاح‌طلبان، تهيه شده از سوي شوراي اصلاح‌طلبي کشور را بپذيرد، از او حمايت کنند.
شاخص‌هاي مورد نظر:
3.1. برخورداري از تخصص و صلاحيت علمي، متناسب با رشد و توسعه منطقه و کشور و شايستگي‌هاي مقام «قانون‌گذاري» و «نظارت بر دستگاه‌هاي اجرايي» که از وظايف ذاتي نمايندگان مجلس است؛
3.2. ترجيح منافع ملي بر منافع فردي و گروهي، پاکدستي و درستکاري؛
3.3. همسويي اصولي با جريان اصلاح طلبي، محترم داشتن ارزش‌هاي بنيادين اصلاحات، و نداشتن هر گونه سابقۀ همکاري با جريان‌هاي معارض جريان اصلاحي کشور؛ اگر چه ممکن است فرد رسماً با عنوان مستقل وارد ميدان انتخابات شده باشد؛
3.4. برخورداري از حسن شهرت در ميان قشرهاي مختلف مردم و نخبگان منطقه و احتمال بالا براي رأي‌‌آوري.

بر اين اساس، با اتکا به ديدارها، مذاکرات و رایی‌زني‌ها؛ “جناب آقاي دکتر شمس الله شريعت‌نژاد ” از سوي گروه‌هاي زير شايستۀ حمايت اصلاح‌طلبان و قشرهاي مختلف شهروندان ارجمند منطقه اعلام مي‌شود.
به عون الله تعالي
بهمن ماه ۱۳۹۴
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تنکابن(احزاب اصلاح طلب)
شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان رامسر
شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان عباس‌آباد

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا