خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ممنوعیت ورود گردشگر به جنگل ابر

محمدرضا اسلامی، دهیار روستای ابر از ممنوعیت ورود گردشگر به این روستای هدف گردشگری خبر داد و گفت: ورود گردشگر به محدوده روستا و جنگل ابر تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و از پذیرش میهمانان معذوریم.

اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، خطر شیوع کروناویروس در استان را عامل این ممنوعیت سفر به جنگل ابر اعلام و اظهار کرد: به دنبال شیوع کروناویروس در کشور و به تبع آن در استان سمنان و شهرستان شاهرود، استانداری سمنان و مسوولان شهرستان و همچنین بخشداری بسطام طی ابلاغیه‌ای هرگونه پذیرش میهمان در مراکز اقامتی ممنوع شد بنابراین دهیاری ابر نیز در همین راستا ضمن اعلام به مراکز اقامتی و بوم‌گردی‌ها از مراکز اقامتی سطح روستا بازدید و از آنها خواسته شده که تا عبور از شرایط فعلی، خدماتی ارائه ندهند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات انجام شده در این روستای هدف گردشگری در راستای مقابله با کروناویروس خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای سفر گردشگران به روستای و جنگل ابر بعد از ممنوعیت اعلام شده، نظارت لازم صورت گرفته تا از شیوع کووید19 جلوگیری شود به خصوص با توجه به اینکه روستای ابر افراد مسن و سالمند زیادی دارد لذا با حساسیت بیشتر نظارت لازم صورت گرفته است.

وی از ضدعفونی تمامی معابر روستا، مراکز عرضه، نانوایی‌ها و خیابان‌ها و معابر داخلی این روستای هدف گردشگری خبر داد و افزود: خوشبختانه به طور مرتبط این ضدعفونی انجام و هر 72 ساعت یک بار تکرار می‌شود بلکه تا حد امکان از شیوع آن در روستا جلوگیری شود.

اسلامی با بیان اینکه ممنوعیت سفر به جنگل ابر تا بازگشت شرایط عادی ادامه داد و اضافه کرد: تا مادامی که وزارت بهداشت یا مسوولان استان و شهرستان اعلام نکنند، خطر شیوع پایان یافته، این ممنوعیت ادامه دارد و ما نیز کنترل لازم را در خصوص منع ورود به جنگل ابر و دیگر مناطق روستا اعمال خواهیم کرد.

دهیار روستای ابر همچنین از اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های عمومی با هدف افزایش سطح آگاهی مردم روستا از راه‌های پیشگیری از ابتلا به کروناویروس با همکاری خانه بهداشت این روستای هدف گردشگری به عنوان یکی دیگر از اقدامات دهیاری و شورای روستای ابر خبر داد و از عموم مردم خواست با رعایت بهداشت فردی و توجه به توصیه‌های مسوولان حوزه سلامت به مبارزه با کووید19 کمک کنند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص ابتلای احتمالی روستاییان ابر به کروناویروس اظهار کرد: تاکنون ابتلای قطعی در روستا نداشتیم اما مواردی به عنوان مشکوک به ابتلا به کروناویروس در روستا وجود دارد که نمونه‌گیری از آنها از سوی مسوولان حوزه سلامت انجام و نمونه‌ها برای تهران ارسال شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا