خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا شیوع کرونا ویروس جدی گرفته نمی‌شود؟!

سجاد تقی‌پور در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

شیوع و همه گیر شدن کرونا ویروس روند جدی تری به خود گرفته است و شکست دادن آن نیاز به کمی همت و تلاش از سوی هر شهروند دارد.

متآسفانه انتشار شایعات و دروغ پردازی ها در سطح جامعه باعث بی‌خیالی برخی شهروندان نسبت به این ویروس شده است.

باید این واقعیت را بپذیریم که بدلیل بی تدبیری برخی مسولان و البته همین سطحی نگری ها و نپذیرفتن واقعیت موجود از سوی برخی شهروندان این ویروس دارد هموطنانمان را به کام مرگ می کشاند!

هنوز افرادی در جامعه داریم که در فضای باز استوری می‌گذارند در جاده ها و مسیرهای بین شهری عکس و فیلم و پست میگذارند و درک نمیکنند که کرونا ویروس یک واقعیت انکار ناپذیر است که نه تنها دامن کشور ما بلکه دامنگیر کل دنیا شده و از شاخ آفریقا تا شرق آسیا و شمال اروپا و آمریکا را در برگرفته و این یک سرماخوردگی ساده نیست و با وجود پیشرفت دانش بشری در زمینه پزشکی ،هیچگونه دارویی برای درمان قطعی آن وجود ندارد ، پس واقعیت این است “کرونا ویروس می تواند مهلک و مرگبار باشد و سر و کله این ویروس در هر نقطه دور دستی میتواند نمایان شود.

البته از سوی دیگر افرادی بیمار در جامعه با دروغ پردازی ها در مورد تعداد مبتلایان و فوت شدگان در اثر کروناویروس ، بر روحیه مردم و روان جامعه تآثیر منفی میگذارند و این موضوع را به جامعه منتقل میکنند که این ویروس در هر حال گریبان همه افراد میشود و این خود باز باعث بیخیالی و عدم رعایت نکات تآکید شده بهداشتی از سوی مردم میشود.

انبوه اطلاعات صحیح و کذب در فضای مجازی روح و روان مردم را به بازی گرفته و بنظر میرسد مدیریت فضای مجازی در زمان بحران از سوی دولت بدرستی اعمال نمیشود و همگرایی ملی برای تقابل با کرونا ویروس به نسبت وضعیتی که در آن قرار گرفته ایم به نحو مطلوبی ایجاد نشده است.

کرونا ویروس درد بی درمانی است که در صورت بی توجهی مردم و عدم رعایت نکات بهداشتی نه چندان سخت و پیش پا افتاده می تواند به بحران زا باشد.

قرنطینه خانگی ، تقویت سیستم ایمنی بدن و رعایت نکات بهداشت فردی، حداقل کارهایی است که می بایست تا مدتی برای عدم شیوع و قطع زنجیره واگیرداری کرونا ویروس انجام بدهیم و این نکته مهم را مد نظر داشته باشیم که ؛ هرچه دیرتر همگی واقعیت موجود را درک کنیم ، افراد بیشتری می‌میرند و مشاغل بیشتری ورشکسته می‌شوند.

البته مسولان امر می بایست با تهیه و توزیع ابزارهای جلوگیری از شیوع این بیماری مثل ؛ماسک ، دستکش ، مواد ضدعفوتی کننده ، بهداشت عمومی ،اعمال برخی محدودیت ها و برنامه ریزی برای نیروی انسانی ، شیف های کاری ادارات و مشاغل در جهت کاهش روند شیوع کرونا ویروس تلاش کنند.

در پایان به روح درگذشتگان جامعه پزشکی و پرستاری که در خط مقدم مبارزه با این اپیدمی جان خود را فدای سلامت شهروندان کرده اند درود میفرستیم و برای تندرستی کادر درمان در سراسر کشور که برای سلامتی بیماران کرونایی تلاش شبانه روزی و بی وقفه دارند دعا میکنیم.

بی شک این از خود گذشتگی ها هرگز فراموش نمیشوند و در تاریخ ماندگار و ثبت خواهد شد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا