خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ساختن «بیروت» به‌جای «مدینه النبی»

مهدی نصیری، مدیر مسوول سابق روزنامه‌ی کیهان در توییتر نوشت: مانع تحقق حداکثری دین در روزگار ما دو چیز است: ۱. مانع ذاتی: غیبت امام و هادی و مفسر و مجری معصوم دین. ۲. مانع عرضی: سیطره تمدن اومانیستی مدرن. #عصر_حیرت

مهدی خانعلی‌زاده، مجری شبکه افق هم در پاسخ به او نوشت: به عنوان یکی از پیگیری‌کنندگان مباحث شما، به این باور رسیدم که شما از شدتِ عدمِ امکانِ تحققِ حکومت دینیِ حداکثری، به تن دادنِ حداکثری به ملزومات دنیای مدرن رسیده‌اید؛ یعنی چون نمی‌توان «مدینه النبی» درست کرد، پس «بیروت» بسازیم.

نصیری: الان مگر فقط به لوازم حداقلی مدرنیته در تهران و اصفهان و مشهد و … حتی قم تن داده‌ایم؟ اگر مرز بین سنت و مدرنیته فقط حجاب باشد، شاید فرمایش شما وجهی داشته باشد.

خانعلی‌زاده: حداقلی‌ترین حالت ممکن. تلویزیون ابزار مدرن است و باید پذیرفت و خندوانه پخش کرد ولی به جای رقاصه، رامبد جوان قرار می‌دهیم. شما می‌گویید حالا که تلویزیون رو پذیرفتی، باید رقاصه رو هم بپذیری. همین حجاب کنونی هم حداقلی‌ترین حالت ممکن است ولی شما نسخه‌ی همدلی با بی‌حجاب می‌پیچید‌.

نصیری: ولی خب می‌بینید نه خندوانه و نه برنامه‌های جذاب دیگر رسانه ملی مانع مراجعه گسترده مردم مسلمان و شیعه به رسانه‌های اونور آب نشده. مدرنیته را دست کم گرفته‌اید.

خانعلی‌زاده: احسنت؛ پس تحلیل من درباره‌ی خودتان را تایید کردید. معتقدید که برای عدم وقوع این مشکل، باید تماما به اقتضائات مدرنیته تن داد. بگذریم از اینکه “برنده باش” و “عصر جدید” رقبای مدرن در ماهواره‌ها را حسابی مغلوب کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا