خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در مسجد الرحمان چه گذشت؟

پرویز کاظمی وزیر سابق رفاه و تامین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار نامه نیوز، درباره به تعدد فهرست های انتخاباتی مجلس دهم، بیان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران احزاب و تشکلات سیاسی قدرتمند ندارد، فعالیت های سیاسی تنها در موقع انتخابات انجام می شود و مانند یک موج می آید و بعد از انتخابات هیچ اثری از خود برجای نمی گذارد.

وی تشریح کرد: دلیل حضور یک نامزد انتخاباتی در چند فهرست انتخاباتی فقر سیاسی و ضعف حزبی است و متاسفانه این موضوع در حال حاضر باعث سودجویی برخی از افراد شده است.

وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی در خصوص لیست ائتلاف اصولگرایان؛ اظهار کرد: چند هفته قبل از اینکه فهرست نهایی اصولگرایان برای انتخابات هفت اسفند منتشر شود، تمام اصولگرایان استان تهران برای شرکت در مراسمی به مسجد الرحمان واقع در خیابان ” شهید قرنی” دعوت شدند. پس از شروع جلسه توسط افرادی که معلوم نبود توسط چه رای و چه کسی خود را شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان می دانستند، اعلام شد تمامی افرادی که خارج از لیست ائتلاف اصولگرایان حضور دارند، باید به فهرست سی نفره اصولگرایان اقتدا کنند و به نفع فهرست نهایی از شرکت در انتخابات انصراف دهند.

کاظمی افزود: پس از پایان جلسه یک برگه تحت عنوان میثاق نامه بین حاضران توزیع شد و از حضار خواسته شد که ضمن امضای این میثاق نامه، چنانچه هر یک از اصولگرایان حاضر در جلسه در فهرست سی نفره ائتلاف اصولگرایان حضور نداشتند تعهد بدهند به نفع فهرست ائتلاف از نامزدی در انتخابات مجلس دهم انصراف دهند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: گمان می کنم فهرست سی نفره اصولگرایان در تهران، قبل از تشکیل در مسجد الرحمان نهایی شده بود و آن جلسه در واقع نوعی شبیه سازی و ظاهر سازی بود.

وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر مردم جامعه به سمت اعتدال و میانه روی گرایش دارند و مانند گذشته به مسائل حاشیه ای توجه نمی کنند و بیشتر به دنبال مسائل راهبردی و تخصصی هستند.

کاظمی درباره ترکیب مجلس دهم؛ بیان کرد: احتمال می دهم در مجلس دهم اصولگرایان در اقلیت، اصلاح طلبان قوی تر از گذشته و اعتدال گرایان اکثریت مجلس دهم را تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا