خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نتیجه‌ی جو روانی:‌ اتیل الکل ۷۰٪ با قیمت طلا

دکتر سید مجتبی حسینی فرد، کارشناس رشته شیمی و عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد در یادداشتی نوشت:

حجم مصرف اتانول برای ضدعفونی کردن سطوح بسیار زیادتر از حد معمول است به گونه‌ای که روزانه چند نوبت افراد وسایل کار و میز خود را شستشو می‌دهند در صورتی که این ویروس بنابر اظهار مسوولین وزارت بهداشت از طریق هوا منتقل نمی‌شود و چنانچه افراد رعایت مسائل بهداشتی را به درستی انجام بدهند نیاز به مصرف این حجم از اتانول در محیط‌های بسته‌ی اداری و منزل نیست. همچنین در محیط منزل و اداری می‌توان با شستشوی دست‌ها با آب ولرم و صابون در مصرف اتانول صرفه جویی کرد.

باید این واقعیت را پذیرفت که چند صباحی این ویروس کرونا میهمان ماست، بنابراین این ویروس را باید جزئی از زندگی روزمره خود بدانیم و در کنار سایر فعالیت‌های روزمره خود جایی نیز برای این میهمان ناخوانده در نظر بگیریم در این میان باید چند نکته را در نظر داشته باشیم.

با رعایت بهداشت فردی، از ایجاد فضای یاس و نا امیدی در میان هم وطنان اجتناب کنیم و خودمان را اسیر جو سیاه حاکم نکنیم.

ویروس کرونا بنا بر اظهار پزشکان از جنس چربی است که می‌شود به‌راحتی با روش ساده و کم هزینه‌ی شستشوی دست‌ها با صابون و آب ولرم برای ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح بهره مند شد.

باید این نکته را در نظر داشت که با توجه به جو روانی حاکم بر فضای غبار آلود این روزها و تلاش و تکاپوی هموطنان برای خرید اتانول یا همان اتیل الکل ۷۰ درصد که این روزها با قیمت طلا برابری می‌کند، اگر تمام تولید اتانول دنیا را برای مردم ایران بیاورند باز پاسخگوی این حجم از مصرف اتانول نیست. افراد در طول شبانه روز به دفعات متعدد از اتانول برای ضدعفونی استفاده می‌کنند بیش از نیاز واقعی است.

همچنین باید مراقب عده‌ای افراد سود جو و فرصت طلب بود که این روزها الکل صنعتی متانول را که برای بدن بسیار سمی و خطر ناک است در میان مردم با نام الکل اتانول ۷۰ درصد می‌فروشند که به‌راحتی از طریق پوست جذب بدن می‌شود و مشکلاتی را برای بدن ایجاد می‌کند. باید این روزها را آگاهانه مدیریت کرد.

برای ضدعفونی کردن سطوح نیز می‌توان از وایتکس رقیق شده استفاده کرد. برای تهیه‌ی هر محلول ۱۰۰ سی سی ۲.۵ سی سی وایتکس را در ۱۰۰ سی سی آب اضافه کنید؛ محلول را کاملا مخلوط کرده سپس برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا