خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان

عبید ملک رییسی، سرباز معلمی در سیستان و بلوچستان است که حالا با شیوع ویروس کرونا در کشور، به دلیل پایین بودن امکانات بهداشتی منطقه ترس آن را دارد که کرونا سریع‌تر همه‌ی منطقه را فراگیرد و به این موضوع اشاره می‌کند که بیشتر مناطق حتی آب برای خوردن ندارد چه برسد به رعایت دستورت بهداشتی.

ملک رییسی همچنین در گفت‌وگو با انصاف نیوز به آمار رسمی مبتلاها اشاره کرد و گفت: «تعداد مبتلاهای دیروز 50 نفر بوده که این تعداد فقط کسانی هستند که تست دادند و احتمالا افراد دیگری هم درگیر این ویروس باشند ولی هنوز تست ندادند تا متوجه شده باشند.»

رییسی در ادامه بگفت: «من در ایرانشهر هستم و با حوزه‌ی بهداشت و پزشکی استان دورادور ارتباط دارم و می‌گویند ما اصلا تجهیزات کافی در مراکز درمان نداریم و چندنفر از پرسنل می‌گفتند بعضی از پرسنل هنوز تست نشدند.

البته از طرف دانشگاه علوم پزشکی در بازار اطلاع رسانی می‌کردند که از خانه بیرون نیایید ولی بیشتر مردم اینجا به دلیل شرایط مالی مجبورند بیرون از خانه باشند و کار کنند. بالای پنجاه درصد استان روستانشین هستند و دسترسی به مراکز بهداشتی ندارند، بنابراین وقتی درگیر بیماری شوند معمولا خود درمانی می‌کنند، در این شرایط خطر ابتلا برای این افراد بیشتر خواهد شد.»

این سرباز معلم ادامه داد: «یکی از دستورات رعایت بهداشتی، شستن مرتب دست‌ها است اما بخش زیادی از مناطق ما، مخصوصا روستایی اصلا آب برای خوردن هم وجود ندارد، چه برسد به رعایت بهداشت، حتی ماسک و دستکش هم در داروخانه‌های شهر دیگر پیدا نمی‌شود، اما در سوپر مارکت‌ها می‌فروشند که قیمتش بسیار بالا است و بیشتر مردم توان خرید ندارند. مثلا یک ضدعفونی کننده کوچک حدود 40 هزار تومان شده است.

البته ورود مسافران خارج استانی به اینجا، یکی از عوامل شیوع ویروس کرونا بوده است، بی‌توجهی به رفت و آمد مسافران یکی از علت‌های این موضوع بوده. چابهار را قرنطینه کردند و فقط ساکنان همان منطقه می‌توانند وارد شودند، مناطق آزاد هم بستند. چون وضعیت بهداشتی در این مناطق ضعیف است، اگر ویروس وارد شود خیلی زود هم فراگیر می‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام خسته نباشید
    تو این سخنان یک جاه نوشته بود که مردم سیستان و بلوچستان درآمدی ندارن و برای در آمد باید از خانه خارج شده اونم بدون لوازم بهداشتی (قیمت یک چیز.بهداشتی. کوچیک اونم یک نفر تو سخنان بود)خوب به نظر شما چه کار کنن
    تو خونه بمونن پس شکم زن و بچه رو چه کار کنن
    (باید دولت مردان یک فکری برای این استان بکنه فقیرترین استان تو کل کشور)
    ممنونم
    راستی ببخشید این داشت از یادم میرفت لطفا کمک کنید نزارید به خاطر شکم زن و بچه یا کرایه خونه دست به کارهای بد زد مثل دزدی مثل قتل مثل غارت
    ممنونم

  2. اگه ازهمون روزاول ورودی استان رومیبستن الان یکنفرهم مبتلا نداشتیم ولی متاسفانه اومدن ورودی شهرهاروبستن خوب این شد شروع جولان ویروس که همش تقصیر مسئولین هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا