خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای رییس جمهور! وقت را تلف نکنید

زهرا خوشحالی، دکترای مدیریت رسانه در سلامت نیوز نوشت: ویروس کرونا سوغات شومی که تبعاتش این روزها سنگینی بیشتری را بر شانه مردمی که با مشکلات اقتصادی درگیر بودند تحمیل کرده است.

از روزی که اولین علائم این بیماری در کشور ظاهر و تا امروز که تمامی استانهای ایران عزیزمان را در نوردیده هشدارهای دلسوزان این مرز و بوم از سوی مسئولین نادیده گرفته شد.

مسئولینی که در مواجهه با مشکلاتی نظیر آلودگی هوا منتظرند که با باریدن برف و باران این معضل مرتفع شود گویا اینبار هم منتطرند تا هوا گرم شود تا ویروس خود به خود ناپدید شود اما اگر تابستان هم آمد و باز هم کرونا جان هموطنانمان را گرفت چه؟

مسوولان فعلا پشت سر فداکاری کادر درمان پنهان شده‌اند اما آمار ابتلای خودشان به این ویروس مرگبار نشان میدهد خودشان هم خیلی موضوع را جدی نگرفته اند و چطور انتظار دارند مردم در قرنطینه خانگی خودشان بمانند و رعایت مسائل بهداشتی را به بهترین نحو انجام دهند چه انکه در این زمینه از مردم کمتر کوتاهی دیده ایم.

چطور ممکن است در کشوری که سالی نیست بدون بحران سپری شود همواره سیل و زلزله و تحریم و ….. با گوشت و خون این مردم عجین شده است همچنان برنامه ای مدون برای مدیریت بحران نداشته باشیم؟

مدیریت ضعیف بحران تا جایی پیش رفته که مردم ناراضی را که فکر میکنند مسافران همرا‌ه‌شان کرونا می‌آورند آتش به اختیار به خیابان آورده و معلوم نیست چه عواقبی از این موضوع میتواند دامن گیر کشور شود!

وقتی مسوولان و در راس آنها مسئولان مدیربت بحران نمی‌توانند تصمیمی قاطع برای بهبود اوضاع بگیرند، مردم به جان هم می‌افتند.فقط در یک روز انتشار چندین خبر ضد و نقیض درباره ساعات کاری ادارات خود گواه این موضوع است.

همین مسائل است که ضرورت در دست گیری سکان مدیریت بحران کشور توسط شخص رئیس جمهور را بیشتر نمایان میکند.

این روزها فقط رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی میتواند سکاندار مدیریت برای رفع این بحران باشد .باید خط اول خبر باشید، این شرایط بحرانی مدیریت کرونا جز خسارت برای مردم ارمغان دیگری نخواهد داشت.

وقتی توصیه های وزارت بهداشت به عنوان ریاست ستاد مقابله با کرونا در کشور جدی گرفته نمی شود چه از سوی صدا و سیما که گزارشگر خود را به داخل صف مردم می فرستد یا برنامه دورهمی با آن تجمع مردمی را برگزاری می کند، چه وزارت کشور که به هشدارها توجهی نمی کند و ساعات کار را به روال عادی بر می گرداند. چه انتظاری دارید مردمی که برنامه مدون و قاطعیت نظر ندیده اند 14 روز یا یکماه یا معلوم نیست چقدر وقت دیگر در خانه بمانند و خود را قرنطینه کنند.

آیا وزیر بهداشت باید به قول خودش دنبال موضوعاتی مانند هماهنگی برای واردات کالا، چانه زدن با تولید کننده مواد بهداشتی یا رایزنی با تجار و بازرگانان برای تامین ملزومات باشد؟آیا این وزیر که با بحران دیگری در بیمارستانها نظیر کمبود امکانات و نیروی انسانی (که سالها دیده نشده و حال با ماهها دریافتی عقب افتاده توقع داریم فقط با تشویق و تشکر جانشان را در دستشان بگیرند و خدمت رسانی کنند )میتواند رئیس خوبی برای مدیریت این بحران بزرگ باشد؟

از سوی دیگر هشدار نسبت به زمین گیر شدن کادر درمان این قدر جدیست که اگر چند مرحله جلوتر برویم دیگر کسی را نداریم که بتواند از بیماران مراقبت کند. آن وقت می خواهید چه کنید؟

همین که حضرت عالی فرمودید از شنبه شرایط به حال عادی بر می گردد خود نشان از آن دارد که در جریان عمق فاجعه ای که می تواند اتفاق بیفتد نیستید و یا با خوش بینی بیش از حد دارید وقت را تلف می کنید.

آقای رئیس جمهور این آخرین آزمون دولت تدبیر و امید برای نشان دادن تدبیر مدیریتی است ، پس آخرین تیرهای خود را خرج رفع این بحران کنید. بحران مگر چه نام و خصوصیاتی غیر ازین دارد؟

زمان در حال از دست رفتن است و به جای اینکه با تصمیمات متناقص مسئولین مردم به جان بکدیگر بیفتند که عواقب وخیم تری در آینده از کرونا دارد تدبیر خود را به کار بیندازید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا