خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«لنگرود در برابر کرونا کاملا رها شده است»

«امید حسینی» فعال رسانه ای که در توییت هایی از نحوه‌ی رسیدگی به وضعیت بیماران کرونایی استان گیلان و شهرستان لنگرود انتقاد کرده بود، دوشنبه 19 اسفند در مصاحبه با انصاف نیوز به وضعیت وخیم شهرستان لنگرود اشاره کرد و گفت: اوضاع لنگرود خیلی خیلی خراب و نگران کننده است. مردم به امکانات بهداشتی و دارویی دسترسی ندارند. ماسک و دستکش و محلول ضد عفونی کننده نایاب شده و انگار مردم این شهر و مخصوصا بیماران و همراهان آنها به حال خود رها شده اند.

وی افزود: بیماران زیادی در بیمارستان امینی بستری هستند و نیاز به مراقبت‌های فوری دارند. تعداد بیماران بالاست اما متاسفانه امکانات و تجهیزات محدود است و به هیچ وجه پاسخگوی این تعداد از بیماران نیست. همین بیمارستان امینی 50-60 سال قبل تاسیس شده و علی‌رغم همه‌‌ی تغییرات، امکاناتش مناسب شرایط سخت فعلی نیست.

او با اشاره به وضعیت بیمارستان امینی لنگرود گفت: به علت تعداد بالای مبتلایان به کرونا و مراجعه به بیمارستان، در روزهای گذشته برخی از بیماران در راهروی بیمارستان امینی بستری شده بودند. آی سی یوی بیمارستان پر از بیمار است و برای بیماران جدید اصلا جا ندارد. طبق تجویز پزشک، مادربزرگم باید به آی سی یو برود اما چون بیماران قبلی ترخیص نشده‌اند، امکان بستری شدنش در آی سی یو وجود ندارد. در روزهای اخیر، وضعیت بیمارستان آنقدر وخیم بود که مادربزرگم و چند بیمار دیگر، یکی دو شب در راهروی بیمارستان بستری بودند. [ آقای حسینی امروز چهارشنبه 21 اسفند در توییتی از درگذشت مادربزرگ خود خبر دادند]

آقای حسینی درباره‌ی سازوکار تست گرفتن از افراد و روند درمان در بیمارستان‌ها گفت: در روزهای گذشته به علت شلوغی بیمارستان و تعداد بالای بیماران، خیلی از مراجعه کنندگان را که حال بهتری داشتند به خانه می‌فرستادند اما برخی از آنها با تشدید علایم بیماری، مجددا به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شده‌اند. بسیاری از افراد هم اصلا فرصت و امکان تشخیص بیماری ندارند و برخی نیز به حال خودشان رها شده‌اند.

او اضافه کرد: مساله مهم دیگر این است که همراهان بیماران نیز در خطر بیماری قرار دارند و کنترلی روی رفت و آمد آنها نیست. برخی از آنها مجبورند که ساعت‌ها تشنه و گرسنه و خسته در کنار بیمار خود باشند، در حالی که به ماسک و دستکش هم دسترسی ندارند و به علت مسائل بهداشتی، حتی جرئت آشامیدن و خوردن هم ندارند. بسیاری از این افراد احتمالا ناقل بیماری هستند، به خانه‌هایشان مراجعه می‌کنند، در شهر رفت و آمد می‌کنند و مجددا برای سرکشی بیمارشان به بیمارستان می‌روند. البته چاره‌ای هم ندارند چون پرستاران عزیز علی‌رغم همه‌ی زحماتی که می‌کشند، گاهی نمی‌توانند به این حجم بالای بیمار رسیدگی کنند، بنابراین چاره‌ای جز همراهی برخی بستگان در بیمارستان نیست.

وی افزود: پزشکان و پرستاران روزهای سختی را می‌گذرانند. آنها در شرایط بدی قرار دارند. بسیاری از پرستاران و پزشکان خود مریض شده‌اند یا در معرض خطر هستند و متاسفانه تعدادی از آنها هم از دنیا رفته‌اند. همچین در روزهای اخیر شاهد بودیم که برخی پرستاران و کادر بهداشتی بیمارستان امینی لنگرود در پیام‌هایی، نسبت به ادامه این وضعیت هشدار داده بودند.

وی با اشاره به کمبود امکانات بهداشتی در لنگرود گفت: این روزها بسیاری از مردم شهر نگران و پریشان و در معرض خطر این بیماری قرار دارند اما انگار خیلی از مسولان هنوز وضعیت بحرانی گیلان و مخصوصا شهرستان لنگرود را باور نکرده‌اند و این مشکل را جدی نگرفته‌اند. آنهایی که ادعا می‌کنند امکانات به وفور در اختیار مردم هست، بگویند این امکانات کجاست؟ تا جایی که ما خبر داریم بسیاری از مردم دسترسی به ماسک و محلول ضدعفونی کننده ندارند و حتی برخی افراد، همان ماسک‌های معمولی را تا چند روز متوالی استفاده می‌کنند!

حسینی وضعیت روانی بیماران و همراهان را نگران کننده توصیف کرد و گفت: از لحاظ روحی و روانی هم اصلا اوضاع خوبی را شاهد نیستیم. مثلا در روزهای اخیر که بیمارستان شلوغ بود، گاهی جنازه بیمار فوت شده را با جیغ و داد از جلوی بقیه‌ی بیماران و همراهان منتقل می‌کردند که البته چاره‌ای هم نداشتند اما این صحنه‌ها برای مردم بسیار سخت و تکان دهنده است. مخصوصا به وضعیت روحی بیماران و همراهان آسیب می‌زند. به طور کلی مردم از لحاظ جسمی و روحی بهم ریخته و آشفته‌اند. خود من با هر کدام از بستگانم که تماس می‌گیرم، بی‌حالی، خستگی و پریشانی آنها را حس می‌کنم. انگار هیچ کدامشان حال خوبی ندارند. از طرفی روزی نیست که خبر فوت کسی را نشنویم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. رفع ابدی تحریم با مذاکره و سازش بجای تنش با همه دنیا ، خواست [چند نفر است؟] (میگید نه : بسم الله، رفراندوم بذارید برای رابطه با آمریکا). مردم از تاوان دادن خسته شده اند [؟]

    1
    7
    1. هم وطن عزیز درجواب باید بگویم : خوی امپریالیسمی آمریکای جنایتکار ، سازش بردار نیست . چرا که دولت ما با صداقت به پای برجام نشست و تمام تعهداتش را انجام داد ( هر چند که خودم من منتقدم ) اما در قبالش چه چیزی دریافت کرد ؟؟؟ هیچ هیچ . حال سوء مدیریت ها و عدم گماشتن افراد متخصص و دلسوز و متعهد در امورات جاری کشور منجر به چنین برداشت های غلطی از سوی شما شده است .

    2. سایت محترم انصاف ، طوری که شما پیام رو گذاشتید با علامت سئوال آخرش ، و بویزه مطلب داخل کروشه (از خودتون)، ظاهرا تصور ایجاد کرده که من موافقان رابطه رو در اقلیت میدونم در حالی که برعکسه. منفی های خوانندگان هم نشان دهنده همینه که مطلب با توجه به تغییرات شما در اون، برعکس فهمیده شده. شما پرسیده اید : (مگر) مردم از تاوان دادن خسته شده اند ؟ (برعکس حرف من)

  2. جناب آقای حسینی حرف دل ملت رازدی خداخیرت بده ولی هیچ گوش شنوائی نیست هرچندروزهم اعلام میکنندفلان مسئول کروناگرفته به دروغ ومیرنددربرجهای خودشون کناراهل وعیال گل میگندوگل میشنوندوبیخیال ملت میشندامروزاعلام کردندجهانگیری کروناگرفته حریرچی تواتاقش نشسته سلفی میگیره وبرامردم تجویزمیکنه ازترس همه چپیدن توبرجهاشون راستی جناب لاهوتی خیلی زودنطق فرمودندکه بیمارستان لنگرودبایدتجهیزبشه زمانیکه۲ماه دیگه نماینده این شهرنخواهدبود

    3
    2
  3. احسنت به شما که حق مطلبو ادا کردی،برای بیمارستان امینی لنگرود باید خیلی وقت پیش اقدامات لازم صورت میگرفت نه الان ،سمت حرفم باآقای لاهوتی ،جناب جریان شما چقد به قصه ی رستم وسهراب شباهت داره،نوش دارو پس از مرگ سهراب ،تاکی ما باید چوب ندانم کاری پشت میز نشینان مان را باید بخوریم فقط خدا می داند،انشالله که این ویروس رخت خودشو ببنده و بره ،اونوقت روسیاهی می مونه برا بالانشینان،یاحق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا