خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محرومیت حسن قاضی زاده هاشمی از رفتن به کانادا

وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که «حسن قاضی‌زاده هاشمی» وزیر بهداشت پیشین ایران که بنابر برخی گزارش‌ها اخیرا در کانادا رویت شده بود، به مدت سه سال از دریافت اقامت موقت محروم شده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد، «مارک میلر» وزیر مهاجرت کانادا در صفحه کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که دولت این کشور امکان اقامت موقت را تا مدت ۳۶ ماه برای قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت پیشین ایران در دولت «حسن روحانی» لغو می‌کند.

به نوشته رویترز، این اقدام پس از آن انجام می‌شود که طبق برخی گزارش‌ها، قاضی‌زاده هاشمی در مونترال کانادا رویت شده بود.

بند ۲۲ قانون حفاظت از مهاجران و پناهندگان به وزیر مهاجرت کانادا این اختیار را می‌دهد که اقامت موقت یک شهروند خارجی را تا سه سال (۳۶ ماه) لغو کند.

میلر در ادامه ادعاهای دولت کشورش علیه ایران مبنی بر نقض حقوق بشر، بدون فاش کردن محل اقامت قاضی‌زاده هاشمی، این که آیا او در وهله اول به دنبال اخذ اقامت بوده یا نه و بدون اشاره به این که این اطلاعات درباره او از کجا کسب شده است، گفت که این تصمیم، چنان که به قاضی‌زاده هاشمی نیز اعلام شده، مربوط به «رعایت نکردن حقوق بشر از سوی ایران» است.

کانادا در سال ۲۰۱۲ روابط دیپلماتیکش را با ایران قطع و آن را به «حمایت از افراط‌گرایی» متهم کرد. این کشور همچنین در سال گذشته تحریم‌های متعدد حقوق بشری نیز علیه ایران اعمال کرد.

مقامات ایران دولت‌های غربی را که خود دارای پیشینه بدی در رعایت حقوق بشر هستند، فاقد اعتبار برای اظهار نظر درباره امور داخلی ایران و وضعیت حقوق بشر در آن دانسته‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا