خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«استان فارس دارای شرایط عادی نیست»

امیررضا مصباحی، رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز با تاکید براینکه هیچ کس قصد ندارد استرس و ترس بی جا در جامعه ایجاد کند، تاکید کرد که امروز در مقایسه با یک ماه قبل، شیراز و فارس دارای شرایط عادی نیست و این موضوع را باید همه به درستی بدانند.

به گزارش ایسنا مصباحی چهارشنبه ۲۱ اسفند در دیدار رؤسای بیمارستان‌های دولتی و خصوصی با استاندار فارس با بیان اینکه فارس از استان‌های پیشرو در مدیریت کرونا بود، گفت: از بدو اعلام اولین مثبت کرونا در قم، ستاد کرونا در فارس تشکیل شد.

او به چالش‌های مراکز درمانی که عمده آن معضلات مالی است هم اشاره و خاطرنشان کرد: اگر قرار است کادر درمانی در خط مقدم باقی بمانند، نیاز به تامین مالی دارند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز خواستار تخصیص منابعی از منابع حوادث غیرمترقبه استان فارس شد و گفت: در راستای کنترل این بیماری نیروهایی اضافه بر سازمان گرفته شده اما همکاران ما نسبت به تهیه نیازها و تجهیزات اعتراض دارند و می گویند که محافظت ها در بخش غیربیمارستانی بیشتر است.

مصباحی خواستار استفاده از رسانه‌ها برای آموزش همگانی و بیان واقعیت‌ها شد و گفت: در خانواده خود ما هم استناد می‌شود به اینکه ساعات کار به حالت طبیعی بازگشته پس دید و بازدید و بیرون رفتن‌ها مشکلی ندارد! این موضوع به یک نگرانی بدل شده و نباید به استان گیلان تبدیل شویم.

او خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه شرایط وبستر قرنطینه در استان و کشور ما فراهم نیست، کمپینی تشکیل شد به نام محدودیت سفر، و خواهش ما بر جدی گرفتن آن است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز همچنین خواستار تعیین جرائم سنگین برای صنوف غیرضروری، جلوگیری از فعالیت رستوران و کافی شاپ‌ها، شهر بازی‌ها، کاهش فعالیت بانک‌ها و ادارات، ممنوعیت برپایی چادر، فعال کردن پیک‌های موتوری برای خدمات غیرحضوری به مردم و مساعدت سازمان‌های حمایتی، خیرین و مردم نهاد برای تامین جیره غذایی اقشار محروم شد.

تدین، رئیس بیمارستان شهید فقهیی شیراز نیز در این جلسه گفت: علی‌رغم همه گرفتاری‌هایی که به لحاظ مالی و فشار مختلف وجود دارد اما کادر درمانی با قوت در حال فعالیت هستند.

او ادامه داد: ٥٠ درصد نیروهای بیمارستان‌ها طرحی هستند و تعهدی در مواقع بحرانی ندارند اما به همت اساتید، مختصصین و پزشکان سیستم را به اولویت پیش برده‌ایم.

تدین با اشاره به پذیرش مادران باردار مشکوک به کرونایی در بیمارستان شهید فقیهی، عنوان کرد: آمارهای ابتلای گیلان، قم و تهران وحشتناک است.بسیاری از کادر درمانی این استان‌ها فرصت احیای مریض را ندارند.

او خواستار اعمال محدودیت‌های شدیدی در شیراز و فارس شد و گفت: بار زیادی از استهلاک مالی، جسمی و روحی و روانی به مجموعه کادر درمانی شده است و طبق پروتکل وزارتخانه نمی‌توانیم نیروهای لازم را تامین کنیم.

رئیس بیمارستان شهید فقیهی شیراز با بیان اینکه در شرایط موجود با کمبودهایی مواجه هستیم، خطاب به استاندار فارس گفت: بیمارستان‌ها را دریابید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا