خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مؤمنان به «دین جهانی» و وحشت از «اینترنت جهانی»!

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «مؤمنان به «دین جهانی» و وحشت از «اینترنت جهانی»!» نوشت:

انگیزه طراحان «صیانت از فضای مجازی» نمی‌تواند در امان داشتن مردم از هجوم فساد موجود در اینترنت باشد زیرا: اولا ایجاد مصونیت خواست عمومی است. ثانیا این وضعیت [در دستر س بودن موضوعات غیراخلاقی، گستردگی برهنگی، ارتباط‌های بی‌ضابطه زن و مرد و …] در زوایای جامعه به وفور وجود دارد و راه مبارزه‌اش فیلترینگ نیست. ثالثا ایجاد مصونیت فقط با شکوفا کردن اقتصاد، ایجاد اشتغال و زمینه ازدواج و از بین بردن زمینه‌های فروپاشی خانواده است که اگر اقتصاد سامان یافت، انسان‌های شاغل و خانواده‌دار در مقابل فساد واکسینه می‎شوند. تا وضعیت نابسامان اقتصادی، نرخ پایین ازدواج و نرخ بالای طلاق وجود دارد، ایجاد مصونیت محال است. پس هدف طراحان بر خلاف شعارهای ظاهری‌شان، «محروم سازی از اینترنت جهانی و کنترل داده‌های اطلاعاتی» است.

از نظر طراحان، مردم در لبه پرتگاه گمراهی‌اند و اینترنت جهانی به هجمه برای نابودی فرهنگ اسلامی – ایرانی همت کرده و توان مقابله با آن را نداریم لذا ناچاریم با منع و فیلتر، با آن مواجه شویم: «منع ویدئو، ماهواره و حالا فضای مجازی جهانی و ایجاد اینترنت کنترل شده داخلی». غریب این که طراحان به جهانی بودن دین باور دارند و در صدد صدور اسلام و انقلاب به جهانند و برای تحقق این ایده، در این چند دهه میلیاردها دلار از بودجه مردم هزینه کرده‌اند حال آن که هم در راه مواجهه با تهاجم فرهنگی در اشتباهند و هم در کیفیت صدور اسلام و انقلاب!

مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب جز با مبارزه‌ فرهنگی و تهاجمی متقابل نیست و چنین تهاجمی با تکیه بر فرهنگ فطری، انسانی، عدل محور و تعالی خواه اسلام کاملا شدنی است به شرطی که ابتدا خود به این فرهنگ و مبانی فطری، انسانی و عدل محور آن باور یابیم و در پیاده کردنش بکوشیم. فرهنگ متعالی اسلام همچون دیگر ادیان توحیدی و متعالی‌تر از همه آنها، مشحون از ایده‌های فطری، انسانی و جذّاب است که بشر امروز تشنه شنیدن آنها است. امام «قدس سره» در وصیتنامه خود فرمود: «چهره نورانى اسلام را براى جهانيان روشن نمايند؛ كه اگر اين چهره با آن جمال جميل كه قرآن و سنت در همه ابعاد به آن دعوت كرده از زير «نقاب مخالفان اسلام» و «كج‌‏فهمي‌هاى دوستان» خودنمايى نمايد، اسلام جهانگير خواهد شد و پرچم پر افتخار آن در همه جا به اهتزاز خواهد آمد. چه مصيبت‌بار و غم‏انگيز است كه مسلمانان متاعى دارند كه از صدر عالم تا نهايت آن نظير ندارد، نتوانسته‏اند اين گوهر گرانبها را كه هر انسانى به فطرت آزاد خود طالب آن است، عرضه كنند؛ بلكه خود نيز از آن غافل و به آن جاهلند و گاهى از آن فرارى‏اند!»(صحیفه امام 21/393)

جهانی سازی دین در جهان امروز تنها با ارائه الگویی از یک کشور اسلامی مرفه، خوشبخت، شاد و فعّال ممکن است تا جهانیان با مشاهده آن الگو، به اسلام و توانمندی‌اش برای اداره صحیح دنیا و آخرت و به سعادت و شادکامی رساندن انسان در حکومت دینی اطمینان یابند و تا زمانی که این الگو ارائه نشده و حکومت دینی در شاخصه‌های رفاه، شادکامی، موفقیت، مردم سالاری، آزادی و … در رده‎های آخر باشد، نه تنها دین و انقلاب با ضرب و زور جهانی نمی‌شود که حتی خود دینداران هم از انقلاب و نظام حاصل از آن، روگردان و فراری می‌شوند!

  • بعد از انقلاب روح «غرب‌ستیزی» حاکم شد و به ما اجازه ندادند بسیاری از حقایق در مورد غرب و غربی برایمان روشن شود و غرب و غربی بر خلاف واقع، به طور کلی ضدّ انسانیّت، عدالت، اخلاق و هر چه رنگ خوبی دارد، معرفی شد حال آن که غربی هم فطرت توحیدی و عقل خداداد دارد که دعوت‏کننده به زیبایی و مخالف زشتی است، گرچه دین تحریف شده و عقل‏ستیز مسیحیت و نیز تاریخ سیاه حکومت دینی در غرب، آنان را از دین و مذهب وحشت‌زده کرده و به بسندگى به عقل جمعى فراخوانده است. تا این روح بر ما حاکم است، در بر همین پاشنه خواهد چرخید و چنین سیاست‌هایی ادامه خواهد یافت. فاعتبروا یا اولی الابصار.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا