خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشاور بشار اسد: انتظار داریم ناتو و اروپا ترکیه را محکوم کنند

مشاور رسانه‌ای و سیاسی بشار اسد گفت: دمشق از اتحادیه اروپا و ناتو انتظار دارد تا دست‌کم اقدامات ترکیه در سوریه را مورد انتقاد قرار دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بثینه شعبان، مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس جمهوری سوریه گفت: اقدامات ترکیه برخلاف مشروعیت بین‌المللی است اما اتحادیه اروپا و ناتو هنوز اقدام مناسبی را در این باره انجام نداده‌اند. باعث شگفتی است که کشورهای اتحادیه اروپا که تعدادی از آنها عضو ناتو هستند تهاجم ترکیه به خاک سوریه را محکوم نکرده‌اند.

وی ادامه داد: سوریه یک کشور مستقل است که از تهاجم ترکیه رنج برده است و آخرین چیزی که از اعضای ناتو انتظار داریم این است که این اقدام غیرقانونی را که برخلاف مشروعیت بین‌المللی و حق حاکمیت سوریه است، محکوم کنند.

مشاور اسد همچنین گفت: فرانسه و آلمان باید به صورت مستقیم با دمشق درباره حل بحران در سوریه گفت‌وگو کنند به جای آنکه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه سر میز مذاکره بنشینند.

وی همچنین از مقام‌های اروپایی خواست تا چشم خود را به سوی واقعیت بگشایند و رویکردشان را در قبال سوریه تغییر دهند.

وی همچنین اظهارنظرهای اسد را بار دیگر تکرار کرد و گفت: تنها افرادی که از دمشق در جریان این درگیری‌ها حمایت کردند باید در ساخت مجدد سوریه حضور داشته باشند.

شعبان همچنین ادامه داد: اروپایی‌ها باید متوجه باشند که اردوغان نمی‌تواند به آنها در حل مساله مهاجرت کمک کند بلکه تنها به دنبال تقویت اقتصاد خود با هزینه بروکسل است و می‌خواهد تا آنجا که می‌تواند از کشورهای اروپایی برای کمک به اقتصاد رو به زوال ترکیه پول بگیرد.

شعبان همچنین اظهارات رهبران اروپایی را بار دیگر مطرح کرد که اردوغان را به این متهم کرده بودند که مساله آوارگان را در مذاکرات با بروکسل یک دستاویز قرار داده است.

شعبان همچنین گفت: سوریه چندین مورد نقض آتش‌بس ادلب را که بین مسکو و آنکارا امضا شده، ثبت کرده است.

وی همچنین گفت: این آتش‌بس نقض شده است ما آماده‌ایم که آتش‌بس را ادامه دهیم و به آنچه متعهد هستیم، افتخار می‌کنیم این آتش‌بس به نفع شکست تروریسم و دستیابی به صلح است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا