خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش دومین نشست کمیته دختران ستاد ائتلاف تهران

روز گذشته دومین جلسهٔ هم اندیشی و پرسش و پاسخ اعضای کمیتهٔ دختران، معاونت زنان ستاد ائتلاف تهران با حضور چهار کاندیدای لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان برگزار شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از گام دوم، در این نشست خانم‌ها پروانه سلحشور، فاطمه سعیدی، طیبه سیاوشی و فریده اولاد قباد به اعلام مواضع و برنامه‌های خود درمورد مجلس آینده پرداختند و به پرسش‌ اعضای کمیته درمورد دغدغه‌هایشان پاسخ دادند.

در ابتدای این نشست فرحناز مینایی‌پور دبیر معاونت زنان ستاد ائتلاف،ساعده سیما دبیر روابط عمومی معاونت زنان و نیلوفرگچیلو مسئول کمیته دختران معاونت زنان مقدمه‌ای کوتاه در باره لیست ائتلافی، برنامه‌های ستاد ائتلاف و ضرورت مشارکت جوانان و زنان در انتخابات ارائه کردند.

پس از آن طیبه سیاوشی در آغاز با اشاره به اینکه مجلس آ ینده مجلس متفاوتی خواهد بود گفت: مجلس آینده متفاوت خواهد بود زیرا شناسایی کاندیدا‌ها برای شما سخت می‌باشد هم وظایف سنگینی نسبت به دوره‌های قبل برعهدهٔ کاندیدا‌ها بخصوص کاندیداهای خانوم این مجلس خواهد بود، در دو دورهٔ قبلی به لحاظ قوانین تبعیض امیزی که تصویب شده است وظیفهٔ مجلس اینده سنگین‌تر شده است و خانم‌های لیست که وارد مجلس خواهند شد هم اشتباهات قبلی را باید اصلاح کنند و هم برای بهبود وضع زنان قانون تصویب کند.

وی افزود: پیشرفت در جوامع علاوه بر قانون از فرهنگ هم سرچشمه می‌گیرد و خانم‌های مجلس باید توانایی داشته باشند دید و فرهنگ جامعهٔ مرد سالار را تغییر بدهند زیرا در جامعهٔ ما زنان شهروند درجه دو محسوب می‌شوند و باید تمرکز مجلس فعلی بهبود وضعیت زنان باشد. زیرا بازی‌های سیاسی همیشه در مجلس وجود دارد و خانم‌ها باید بدور از بازی‌های سیاسی و تمرکز بر قوانین حداکثری در حیطهٔ زنان داشته باشند.

این کاندیدای مجلس درمورد مشکلات حوزهٔ کودکان کار و آسیب پذیر گفت: مهم‌ترین مسئلهٔ این کودکان بی‌هویتی‌های ناشی از خلا‌های قانونی و قوانین ثبت شناسنامه است، همچنین امید است مسئلهٔ اشتغال جوانان و زنان با توجه به تعاملات بین المللی و سرمایه گذاری در ایران حل شود.

سیاوشی افزود: امیدوارم همانطور که پایه‌های روابط خارجهٔ دولت روحانی بر پایهٔ گفت‌و‌گو است، مسئلهٔ رابطه با عربستان و بحران سوریه هم با گفتمان حل و فصل گردد. و توجه داشته باشیم روابط با دولت‌های قدرتمند هم علاوه بر کشور‌های منطقه باید مورد اهمیت باشد همانگونه که امروزه یک رابطهٔ حداقلی با امریکا برقرار شده است.

در ادامهٔ نشست فاطمه سعیدی حضور خود در عرصهٔ انتخابات مجلس پس از ۸سال مدیریت نادرست را نتیجهٔ روی کار امدن دولت تدبیر و امید دانست و گفت:«بعد از رد صلاحیت‌ها در عرصه ماندیم تا بیرق افتادهٔ زنان اصلاح طلب سابقه دار و توانمند را برداریم و امانتدار خوبی برای ان‌ها باشیم.

وی درمورد روند زنان مجلس پیشین درمورد حقوق زنان گفت: مقاومت زنان جامعه بود که مانع تصویب قوانین ضد زن شد و در این مجلس تلاش ما بر ان است تا کشور خوبی برای شما دختران بسازیم زیرا با توجه به تخصص بنده در حیطهٔ اموزش و‌پرورش بسیار برای برنامهٔ صحییح اموزشی و‌پرورشی درمورد دختران جوان و نوجوان احساس نیاز می‌کنم.

وی افزود: ان شالله مجلس اتی مجلسی پر رونق و‌پر از عطر اصلاحات باشد تا بوی تعفن ۸ساله را از بین ببرد. هر کدام از شما اخلاقا و شرعا مسوول هدایت و رای طلبی هستید زیرا هر رای ندادن یک رای مثبت برای کسانی است که نمی‌خواهیم نماینده باشند.

سعیدی در ادامه گفت:برای اصلاح قوانین اموزش و پرورش باید نیاز سنجی و کار‌شناسی شود و بعد از کار‌شناسی راه حل پیدا شود و ان راه حل در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب شود. اما علاوه بر معیشت معلمان که همیشه اصل و در صدر کار بوده است و خواهد بود اولویت من تربیت معلم و نیروی تخصصی برای اموزش و پرورش دانش آموزان می‌باشد.

پس از آن پروانه سلحشور درمورد علت پاسخگو‌نبودن مسوولین و نهاد‌ها پس از به قدرت رسیدن خاطر نشان کرد:ما جامعهٔ مدنی رشد یافته نداریم زیرا اگر داشتیم مطالبات از طریق احزاب و جامعهٔ مدنی مطرح می‌شد و نمایندگان و باقی قوا پاسخگو بودند وی افزود: ما برای فرار از امثال کسانی که جز ضد زن بودن و فریاد کشیدن در مجلس کار دیگری انجام نمی‌دادند به خود شجاعت کاندیدا شدن دادیم و می‌بینیم که امروزه شرایط ما انقدر سخت شده است که در دقایق اخر باید شما کاندیدای خود را بشناسید.
سلحشور اضافه کرد:تغییرات باید اهسته و پیوسته صورت بگیرد و فرق جوامعی که تبعیض مثبت درمورد ان‌ها کارایی دارد و جامعهٔ ما در این است که ما جامعهٔ مدنی عقب افتاده‌ای داریم. اما روند امروزه و حضور هشت کاندید در لیست تهران نشان می‌دهد که در حال حرکت رو به جلو هستیم در حلی که در مجلس گذشته فقط ۹کاندید زن حضور داشتند که ه‌مان‌ها هم فقط اسم زن را یدک می‌کشیدند و عقایدشان برای زنان مناسب نبود همچنین من معتقدم مردان روشنفکر همگام زنان هستند همانگونه که مردان لایقی هم برای حضور در لیست حضور داشتند اما برای رشد جامعه ترجیج دادند زنان در لیست حضور داشته باشند. »

سلحشوری درمورد حرکت رو به جلوی جامعه افزود:دختران جامعهٔ ما هویت جدیدی برای خود تعریف کردند و اگر ما با یک سری مسائل کنار امدیم اما رویایمان این نیست که دخترانمان عین ما باشند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اسیب‌های اجتماعی گفت:توانمند سازی دختران باید از سنین پایین انجام شود و علاوه بر تحولی که شما از مقامات توقع اصلاح دارید، اصلاح در حیطهٔ اسیب‌های اجتماعی از خود شما و مردم باید شروع شود.

در ادامه فریده اولاد قباد دغدغهٔ خود را در حیطهٔ آسیب‌های اجتماعی و بیکاری زنان عنوان کرد وی افزود:نباید شعار داد اما بیکاری جوانان و خانواده و زنان و بهبود و اصلاح وضع موجود از شعار‌های مهم من بعد از ورود به مجلس می‌باشد و این نکته که باید ورود زنان به عرصهٔ مدیریتی در نظر گرفته شود زیرا از نظر توسعهٔ اقتصادی ما کشور در حال توسعه هستیم و نیازمند توسعهٔ سیاسی بر اساس اقناع و گف و گو و مذاکره، ونه جنگ می‌باشیم که توسعهٔ اقتصادی هم از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی بوجود خواهد امد.
وی در پاسخ به سوالی درمورد برنامهٔ در اولویتشان برای مجلس گفتند:اولویت من زنان و مخصوصا زنان آسیب دیده و همچنین اجرای قوانین تصویب شده و‌اجرا نشده است. برای مثال بیمهٔ زنان خانه دار و پست‌های مدیریتی زنان و سهمیهٔ استخدام زنان نیاز به توجه ویژه می‌باشد.

قابل ذکر است نشست اول هم اندیشی این کمیته هفته ی گذشته با حضور سهیلا جلودار زاده،کاندیدای دیگر لیست ائتلاف اصلاح طلبان در تهران برگزار شده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا