خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تمام اماکن تاریخی و گردشگری اصفهان تعطیل شدند

فریدون اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان علاوه بر اعلام لغو رویداد فرهنگی «نوروزگاه» در ۲۴ شهرستان استان اصفهان، از تعطیلی تمام اماکن تاریخی و گردشگری این استان در نوروز ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش ایسنا اللهیاری اظهار کرد: با توجه به مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا در کشور و همچنین مصوبات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تمام برنامه‌های فرهنگی این اداره کل در قالب رویداد فرهنگی نوروزگاه ویژه نوروز ۱۳۹۹ لغو شد.

وی ادامه داد: مطابق با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، بیش از ۲ هزار برنامه در قالب رویدادهای فرهنگی همچون آیین‌های نوروزی، برگزاری روز فرهنگی شهرستان‌ها، مسابقات ایران‌شناسی و معرفی صنایع‌دستی، موسیقی، پوشاک در ۲۴ شهرستان استان تدارک دیده‌شده بود، که با توجه به مصوبات ستاد پیشگیری از شیوع کرونا، اجرای این برنامه‌ها به سال ۱۳۹۹ موکول شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در خصوص تعطیلی اماکن تاریخی و گردشگری استان اصفهان گفت: با توجه به مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا و ابلاغ رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، بیش از ۵۰۰ مجموعه تاریخی و گردشگری تحت نظارت این اداره کل در ۲۴ شهرستان استان اصفهان در نوروز ۱۳۹۹ تعطیل است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، وی افزود: گردشگران می‌توانند پس از پایان ایام تعطیلات نوروز و با اعلام ستاد مبارزه با ویروس کرونا و وزارت میراث فرهنگی، از این مجموعه‌های تاریخی و گردشگری بازدید به عمل‌آورند.

سیدعلی صالح درخشان، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در منطقه مرکزی ایران و با توجه به اینکه استان اصفهان در محور مواصلاتی بیش از ۱۰ استان در محور مرکزی ایران قرار دارد، مطابق با مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا، تمام مجموعه‌های گردشگری استان شامل واحدهای اقامتی، اقامتگاه‌های سنتی، مجموعه‌های تفریحی، اقامتگاه‌های بومگردی و دفاتر خدمات مسافرتی به‌صورت روزانه مورد پایش بهداشت و سلامت قرار می‌گیرند.

وی افزود: از ابتدای اسفندماه سال جاری نیز بیش از ۵۰۰ مجموعه تاریخی و گردشگری استان به‌صورت روزانه ضدعفونی شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا