خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مقصر کیست؟ | عباس عبدی

عباس عبدی تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی ویدیوی منتشر شده از امیرعلی سهراب پور عضو ستاد مقابله با کرونا که در فضای مجازی جنجالی شده است، نوشت:

هنگامی که این ویدیو پخش شد خیلی‌ها به شخص گوینده حمله کردند. آن هم شخصی که بظاهر در حد معاون دانشگاه تهران و عضو ستاد مقابله با کرونا بود.

🔘 به نظرم مساله را به گونه دیگری هم می‌توان دید. گمان نمی‌کنم ایشان که احتمالا پزشک هم هستند تا این حد نسبت به مرگ افراد بی‌تفاوت باشند و ارزش‌گذاری را بر حسب سن انجام دهند. ولی آموزه‌های رسمی موجب می‌شود که چنین ذهنیتی در ناخوآگاه دست‌اندرکاران شکل بگیرد که ظرفیت بیمارستان و ساختار برایش اولویت دارد. همچنین انسان در این گفتار تبدیل به شئ می‌شود. بطوری که حتی متوجه تبعات بیان چنین گزاره‌ای هم نیست.

🔘همین ذهنیت است که برای ساختار و نظام، موجودیتی مستقل و مقدم بر انسان قائل است و دیگران را در ذیل این موجودیت تعریف می‌کند. بدون درونی‌کردن این نگاه نمی‌توان در این ساختار مدیر با داومی شد. این مساله امروز و دیروز نیست، از گذشته چنین برداشتی شکل گرفت.


آقای امیرعلی سهراب‌پور بعدازظهر پنجشنبه درباره‌ی گفته‌هایش توضیحی منتشر کرد:


آقای عبدی پس از آن در توضیحی تکمیلی نوشت:

آقای دکتر امیرعلی سهراب‌پور متن خوبی را در پوزش خواهی از جملات بیان شده منتشر کرده‌اند که موجب احترام است. بنده هم به عنوان کسی که به این ویدیو واکنش نشان دادم تاکید می‌کنم که هدفم مطلقا تعریض شخصی نبود. بلکه کلیت نظام مدیریتی این جامعه هدف است که شواهد فراوانی را از اثرات این نگاه در رفتار و گفتار دست‌اندرکاران می‌توان بیان کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقای عبدی درست میفرمایند آن دکتر به مثابه شرایط فنی کار هم سخن گفتند و قصدی نداشتند اما آقای عبدی تعارف و ملاحظه کاری را بگذارید کنار در تفکر سیستمی که پول و منفعت هدف باشد منظورم سرمایه داری محض است در اینگونه سیستم حدود ۱۵ درصد به گفته علمای اقتصاد قرار است له شوند و …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا