خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش ۷۷ درصدی صدور گذرنامه نسبت به سال قبل

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال در حوزه گذرنامه با تراکم چندبرابری مردم روبه‌رو بودیم، طبق تصمیم‌گیری‌ها و به دلیل اینکه ظرفیت صدور گذرنامه محدود بود با هماهنگی‌های صورت گرفته و توافق با دولت عراق برای سفر اربعین برگ تردد اربعین طراحی شده است.

به گزارش انصاف نیوز، سرهنگ طبائی ادامه داد: مراحل دریافت برگ تردد همان مراحل دریافت گذرنامه است با این تفاوت که در مراجعه کننده به پلیس +۱۰ می‌گوید که برای سفر اربعین است.

رییس پلیس مهاجرت با بیان اینکه از ابتدای صفر تا کنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار گذرنامه صادر شده است، گفت: بیش از ۷۷ درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

طبائی در مورد برگ تردد گفت: از هفتم مهرماه کار صدور برگ تردد اربعین شروع شده است. ۳۰۸ هزار برگ تردد چاپ شده که ۲۷۳ هزار برگ تردد تحویل پست شده است. ۵۰ هزار برگ تردد جدید در حال چاپ است. ۸۰ هزار نفر در پشت صف صدور گذرنامه هستند که منتظرند که تا شش روز آینده برای آن‌ها صادر خواهد شد؛ برگ تردد اربعین تا دو روز قبل ار اربعین صادر می‌شود.

سرهنگ طبائی در بخش دیگری به این موضوع پرداخت که اگر در مرز روزی کشور عراق تصمیم گرفت که گذرنامه با اعتبار شش ماه را اجازه عبور ندهد، پلیس گذرنامه در این خصوص تمهیداتی اتخاذ کرده است، در صورت این مشکل در نقطه صفر مرزی مشکل برطرف خواهد شود. زائران می‌توانند با توجه به تاریخ ثبت شده در گذرنامه و برگ تردد چندین بار استفاده کنند.

رییس پلیس مهاجرت در پایان گفت: ثبت نام در سامانه‌ی سماح اختیاری است و این ثبت نام به دلیل مسائل بیمه‌ای و امنیتی است. از شهروندان خواهش می‌کنم که به پلیس گذرنامه مراجع نکنند چرا که این مراجعه باعث کندی کار می‌شود، سامانه‌ی پیامکی ۱۱۰۳۰۰۰۰۱۰ و ۱۱۰۳۰۰۰۰۰۲ برای شهروندان راه‌اندازی شده که می‌توانند با ارسال کد ملی برگ تردد آماده‌ی خود را پس از ۲۴ ساعت تحویل بگیرند.

وی در مورد کسانی که گذرنامه‌های خود را در عراق گم می‌کنند، گفت: زائران در صورت گم شدن گذرنامه و برگ تردد اربعین می‌توانند به سرکنسولگری ایران در عراق، کربلا، بصره، نجف و کاظمین مراجعه کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا