خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله آمریکا

فرماندهی عملیات مشترک عراق  با صدور بیانیه‌ای شمار اولیه قربانیان حمله آمریکا به بخش‌های نظامی این کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: ساعت یک بامداد جمعه ۱۳ مارس عراق در معرض حملات آشکار جنگنده‌های آمریکا قرار گرفت که بخش‌های وابسته به ارتش این کشور، یگان‌های تکاور تیپ ۱۹، پایگاه گردان ۴۶ حشد شعبی، سومین هنگ پلیس بابل در استان بابل و فرودگاه در دست ساخت کربلا را مورد هدف قرار داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: طبق آمارهای اولیه، از میان یگان‌های تکاور تیپ ۱۹ وابسته به ارتش عراق سه نظامی کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند. از میان نیروهای هنگ فوق‌العاده پلیس بابل نیز دو تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند و اجساد کشته شده‌ها همچنان زیر آوار است. علاوه بر آن از نیروهای گردان ۴۶ حشد شعبی هم ۵ تن زخمی شدند. در فرودگاه کربلا نیز یک کارگر کشته و یک تن دیگر  در اثر این حمله زخمی شد.

براساس این بیانیه علاوه بر تلفات جانی، زیرساخت‌ها کاملا تخریب شده و تجهیزات و تسلیحات موجود در پایگاه‌های مورد حمله نابود شدند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق این حمله به نهاد نظامی عراق را محکوم کرد که نقض اصل شراکت و ائتلاف بین نیروهای امنیتی عراق و طرفی است که این حمله را اجرایی کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حرف که این حمله در پاسخ به حمله به اردوگاه التاجی است  یک بهانه واهی و دروغ است و نه تنها راه حلی برای کنترل اوضاع نبوده بلکه وضعیت را به سمت تنش و نابسامانی اوضاع امنیتی سوق داده و همه را در معرض خطرات و تهدیدات بیشتر قرار می‌دهد. این حمله آمریکا خارج از اراده عراق و تجاوز به حاکمیت ارضی آن بوده و رویکردهای غیرقانونی را تقویت می‌کند. هیچ طرفی حق ندارد خود را جایگزین کشور، حاکمیت و تصمیمات مشروع آن کند.

در این بیانیه آمده است: این حمله آمریکا نقض هرگونه شراکت یا احترام به حاکمیت ارضی عراق و امنیت این کشور و شهروندان آن است و اگر کنترل نشود و همه به اراده و سیاست‌های کشور عراق احترام نگذارند عواقب خطرناک آن دامن‌گیر خواهد بود.

به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، ریاست‌جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمله آمریکا به پایگاه‌های خاک عراق از جمله فرودگاه درحال تأسیس کربلا را که به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای امنیتی عراق و غیرنظامیان منجر شد محکوم کرده و نقض حاکمیت ملی عراق می‌دانیم.

در این بیانیه آمده است: دولت عراق به وظایف خود برای حل وضعیت امنیتی و حمایت از حاکمیت و ممانعت از تبدیل خاک کشورمان به میدان جنگ نیابتی عمل می‌کند. نقض‌های مستمر موجب تضعیف دولت و توانایی‌ها و هیبت آن است. عراق درحال حاضر با چالش‌های بی‌سابقه سیاسی، اقتصادی، مالی، امنیتی و بهداشتی مواجه است.

در این بیانیه آمده است: ما باید مانع تبدیل عراق به میدان جنگ برای دیگران شویم و بر تکمیل پیروزی علیه تروریسم متمرکز باشیم. من از جامعه جهانی می‌خواهم از عراق در این راستا حمایت کرده و به حاکمیت آن احترام بگذارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا