خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خوراکی های مناسب برای سفر با اتوبوس

رپورتاژ آگهی

معمولا زمان سفر با اتوبوس از دو ساعت بیشتر خواهد بود. بنابراین غذایی که در بین مسیر مصرف می‌کنید، باید سالم باشد و باعث آزار شما و دیگران در طول سفر نشود. در فصل تابستان که غذاها به سرعت در هوای گرم فاسد می‌شوند، این میزان از دقت به خورد و خوراک در طول سفر باید بیشتر باشد. بنابراین در ادامه مقاله به خوراکی های مناسب برای سفر با اتوبوس می‌پردازیم تا سفرتان راحت و لذت بخش شود.

نکاتی که باید از تغذیه سفر با اتوبوس بین شهری بدانید

شما باید پیش از سفر و آماده کردن تغذیه بین راه، به چند نکته مهم توجه کنید. اولین نکته زمان و طول سفر سفر شما است. برای مثال تصور کنید یک بلیط اتوبوس اصفهان به تهران دارید. زمان این مسیر می‌تواند از 4 ساعت تا 8 ساعت طول بکشد. بنابراین شما تقریبا نصف یا یک چهارم از روز در مسیر قرار دارید. همچنین ممکن است این سفر در طول شب باشد و شما و باقی مسافران در همه مسیر خواب باشید و به غذا و خوراکی هم نیاز نداشته باشید. بنابراین حتما میزان غذایی که به‌همراه می‌برید، به توجه به زمان سفر باشد.

خوراکی های مناسب برای سفر با اتوبوس

دومی نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، فصل سفر است. اگر در فصل‌های گرم سال همچون تابستان سفر می‌کنید، غذایی که به سرعت فاسد می‌شود را به همراه نبرید. چون ممکن است خودتان نیز در طول مسیر سفر با اتوبوس بیمار شوید و این مسافت برای شما و دیگر مسافران آزاردهنده شود.

سومین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، آماده کردن غذا پیش از سفر است. این روش کمک می‌کند تا هزینه‌های سفرتان نیز کاهش یابد. همچنین در صورتی که به صرف غذا در رستوران‌های بین راهی علاقه ندارید، حتما یک ظرف از غذایی که در طول سفر فاسد نمی‌شود، به همراه داشته باشید. اما در صورتی که می‌خواهید یک وعده غذایی در طول مسیر در یک رستوران بین راهی میل کنید، حتما از سلامت غذا و بهداشت رستوران اطمینان داشته باشید. همچنین توصیه می‌کنیم در رستوران‌های بین راهی، سراغ فست فود و غذای تند و چرب نروید.

بیشتر اتوبوس‌های بین شهری، یک بطری آب به همراه کیک، بیسکوییت یا تنقلات در اختیار مسافران قرار می‌دهند. بنابراین در صورتی که مسیرتان کوتاه است، همین میزان خوراکی در طول سفر کافی خواهد بود و نیازی به داشتن خوراکی و غذا نیست. البته بهتر است پیش از سفر از مسئول اتوبوس درباره نحوه پذیرایی مسافران سوال کنید.

این غذاها را در طول سفر با اتوبوس نخورید!

سفر با اتوبوس بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. اما ممکن است با انتخاب غذاها و خوراکی‌های بین راهی نامناسب، لذت سفر را برای خودتان و دیگر مسافران و همراهان داخل اتوبوس از بین ببرید. اولین غذایی که بهتر است در طول مسیر میل نکنید، غذاهای بودار مثل سوسیس و کالباس است. با این حال در صورتی که این گونه غذاها را به همراه دارید، حتما میان راه و زمان استراحت و توقف اتوبوس میل کنید.

توصیه می‌کنیم غذاهای تند، پرادویه، شور و چرب انتخاب نکنید. چرا که ممکن است این گونه غذاها باعث دل درد و بیماری‌های دیگر در طول سفر شود. علاوه بر این، غذاهایی که در طول مسیر طولانی سفر با اتوبوس فاسد می‌شوند، مثل الویه، ساندویچ‌های سس‌دار و… را انتخاب نکنید.

خوراکی های مناسب برای سفر با اتوبوس

ممکن است تصور کنید که بعضی از اتوبوس‌ها یخچال دارند و شما می‌توانید این گونه غذاها را در آن نگه‌دارید. اما بهتر است بدانید که دمای یخچال بیشتر اتوبوس‌ها برای نگهداری از این گونه غذاها کم است و حتی ممکن است یخچال اتوبوس خراب باشد. بنابراین اگر می‌خواهید مانع مسمومیت‌ها و بیماری‌های احتمالی در طول مسیر شوید، سراغ این گونه غذاها و خوراکی‌‌ها نروید.

غذاهای پرحبوبات نیز انتخاب مناسبی برای سفر با اتوبوس بین شهری نخواهند بود، چرا که این غذاها باعث نفخ می‌شوند. نوشیدنی‌های انرژی‌زا و کافئین‌دار مثل قهوه در گروه خوراکی های مناسب برای سفر با اتوبوس قرار ندارند. چرا که شما ساعت‌ها در اتوبوس قرار دارید و ممکن است دچار استرس و حتی تپش قلب شوید.  

خوراکی های مناسب برای سفر با اتوبوس

پس از آنکه بلیط اتوبوس https://www.alibaba.ir/bus-ticket  مورد نظرتان را به صورت آنلاین یا حضوری تهیه کردید، ممکن است از خودتان بپرسید کدام غذا یا خوراکی برای بین راه مناسب خواهد بود؟ بهترین غذایی که می‌توانید در طول مسیر با خود همراه داشته باشید، غذا و خوراکی خشک است.

میان وعده‌ و غذاهایی همچون میوه‌های شسته شده، سبزیجات، میوه خشک، بیسکوییت، شکلات، آجیل، ساندویچ سینه مرغ، لقمه نان و پنیر و سبزی، برگر ساده بدون سس، غذاهای بدون خورشت مثل عدس پلو و لوبیا پلو و… انتخاب‌های مناسبی سفر با اتوبوس خواهند بود.

همچنین توصیه می‌کنیم به میزان کافی آب بخورید. در سفرهای تابستانی با اتوبوس، کاهش میزان آب بدن بسیار خطرناک است. بنابراین حتما به تعداد هر فرد و با توجه به زمان سفر، یک تا دو بطری آب به همراه داشته باشید. با این حال توصیه می‌کنیم تا جایی که امکان دارد، نوشیدنی‌های انرژی‌‌زا و کافئین‌دار نخورید. به یاد داشته باشید که اگر معده حساس، بیماری خاص مثل دیابت و… دارید، حتما غذای مناسب از خانه به همراه داشته باشید و در طول مسیر سراغ غذاهای غیربهداشتی و آب آلوده و غیرآشامیدنی نروید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا