خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار پلیس فتا درباره ۱۰۰گیگ اینترنت رایگان

سرهنگ کاظمی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ نسبت به سوء استفاده افراد سودجو به بهانه بسته‌های هدیه اینترنت موبایل هشدار داد.

سرهنگ تورج کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارسال برخی پیام‌های تبلیغاتی درباره بسته اینترنت همراه اظهار کرد: به دنبال ارائه بسته‌های اینترنت هدیه برای مشترکین خط ثابت ممکن است برخی از افراد سودجو بخواهند با بهانه‌هایی نظیر فعال سازی اینترنت هدیه برای خطوط تلفن همراه، از شهروندان کلاهبرداری کنند.
وی اضافه کرد: در این خصوص لازم است شهروندان بدانند که بسته‌های ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت تنها برای مشترکین ثابت بوده و برای مشترکین تلفن همراه عرضه نشده است؛ لذا کاربران در صورت مشاهده پیام های حاوی لینک یا فایل‌هایی که از آنان خواسته می شود تا با مراجعه به آن بسته هدیه اینترنت همراه خود را فعال کنند باید هوشیاری لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه ممکن است این پیام‌ها حاوی لینک‌ها یا فایل‌های دارای بدافزار باشند، خاطرنشان کرد: همچنین ممکن است برخی از این لینک ها کاربران را به سمت صفحات فیشینگ هدایت یا از آنان کلاهبرداری کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است از کاربر بخواهند که با پرداخت مبلغی اندک بسته هدیه اینترنت را روی خط تلفن همراهش فعال کنند که این موارد نیز جزو کلاهبرداری محسوب شده و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

کاظمی با تاکید بر اینکه شهروندان نباید فریب اینگونه تبلیغات را بخورند، گفت: تنها مرجع اطلاع رسانی رسمی در مورد بسته های اینترنت وزارت ارتباطات و سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی اپراتورهای تلفن همراه بوده و لازم است مردم اطلاعات خود را از این طریق کسب کنند.

وی درباره بسته های ۱۰۰ گیگابایتی برای مشترکین ثابت نیز گفت: این بسته ها نیز برای مشترکین فعال شده  و اگر شهروندان با پیام های تبلیغاتی با لینک ها و منابع ناشناس در این خصوص روبرو شدند لازم است قبل از باز کردن لینک حتماً از پشتیبانی سرویس ارائه دهنده اینترنت خود موارد لازم را استعلام کنند؛ چراکه برای فعال کردن بسته‌های اینترنت ۱۰۰ گیگابایتی نیازی به پرداخت وجه یا نصب نرم افزاری خاص نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا