خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادامه ماجراهای مجتمع تجاری کوه نور ؛ «همه ساختمان را پلمب کنید»

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: ماجراهای مجتمع تجاری کوه نور عبدل آباد در منطقه 19 تهران هم‌چنان ادامه دارد و حال که شهرداری به دستور دادستان در حال پلمب مجتمع است، عده ای از مالکین خواهان مهر و موم تمامی بخش‌های ساختمان و ممنوعیت بهره برداری برای همه شده اند.

انصاف نیوز پیش‌تر صدای برخی از خریداران واحدهای تجاری مجتمع کوه نور را انعکاس داده بود که منجر به اخذ تعهد از سازنده شد. طبق صورت‌جلسه تنظیمی در دی‌ماه 401، پیمانکار متعهد شد ظرف مدت شش ماه نسبت به ایمن‌سازی کل مجتمع اقدام و گواهی‌نامه‌های آن را از سازمان آتش‌نشانی اخذ کند. اخذ این تعهد برای مالکین از این جهت اهمیت داشت که طبق قانون صدور پایان‌کار منوط به رعایت استانداردهای ایمنی است و بنابراین تا زمانی که آتش‌نشانی ایمن بودن ساختمان را تایید نکند، سرمایه‌گذاران عملا امکان بهره‌برداری از واحدهای اداری یا تجاری خویش را نداشتند.

با گذشت 6 ماه از تعهد سازنده، حال خبر می‌رسد که سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در جدیدترین گزارش خود از وضعیت مجتمع کوه نور، اعلام کرده «تغییراتی در خصوص موارد ایمنی صورت نگرفته» است. این گزارش به معنای آن است که باید همه فعالیت‌های این مجتمع تجاری اداری متوقف شود چرا که معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه 37 در نامه‌ای به شهردار منطقه 19 و مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی، دستور داده بود اگر بعد از اتمام مهلت مقرر، تاییده ایمنی ساختمان صادر نشد، آن را پلمب کنند.

بر اساس اعلام نماینده برخی از مالکین، شهرداری منطقه 19 از پایان هفته نخست تیر ماه 402 در حال مهر و موم بخش‌های مختلف مجتمع تجاری کوه نور است. این عده از مالکین از شهردار خواسته‌اند همه بخش‌های مجتمع را مهر و موم کنند تا امکان بهره‌برداری توسط عده‌ای از مالکین که ادعا شده از دوستان و نزدیکان سازنده هستند نیز سلب شود.

نماینده عده ای از مالکین به خبرنگار انصاف نیوز گفت: در دفعات قبلی، پارکینگ مجتمع پلمب نشد و سازنده بهره برداری از آن را به یکی از نزدیکان خود واگذار کرد. بنابراین اکنون که شهرداری در حال پلمب مجتمع است، درخواست ما این است که همه بخشها مهر و موم شود و هیچکس امکان بهره برداری از هیچ بخشی از ساختمان را نداشته باشد.

سازنده مجتمع تجاری اداری کوه نور، یک پیمانکار شناخته شده است که همکاری پرحاشیه‌ای نیز با تیم آبی‌پوش پایتخت در سوابق او به چشم می‌خورد. ساخت مجتمع تجاری اداری کوه نور با مشارکت شهرداری منطقه 19 تهران از 18 سال پیش آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده است. برخی از مالکین ابراز امیدواری می‌کنند که پلمب اخیر، برگ آخر پرونده قطور کوه نور باشد و پیمانکار را مجبور به ایفای تعهداتش کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا