خرید تور تابستان ایران بوم گردی

+ نامه جمعی دانشگاهی همدانی به استیضاح کنندگان استان

جمعی از فعالین دانشگاهی استان همدان در اعتراض به نمایندگانی که از این استان استیضاح وزیر علوم را امضا کرده اند، بیانیه ای صادر کردند.
متن کامل این بیانیه که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته، بدون اسامی امضا کنندگان در پی می آید:
به نام خدا
جناب آقایان آریایی نژاد، سلطانی صبور، کارخانه
نمایندگان محترم مردم ملایر، رزن، همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی
با سلام
عاید نهاد دانشگاه از میراث هشت ساله ی استقرار دولت اصولگرای محمود احمدی نژاد، گران تر از آن است که بتوان با حجم خرابی ها و ناکامی های دیگر دستگاه های اجرایی قیاسش کرد. حال که ابعاد مدیریت دولت های نهم و دهم بر ساختار آموزش عالی کشور بیش از گذشته نمایان می شود، قضاوت شهروندان نیز درباره ی عملکرد نهادهای نظارتی صریح تر و روشن تر می شود. 
فرجام مدیریتی که داعیه ی پاکدستی داشت و دامنه ای جهانی برای خویش ترسیم می کرد، به آنجا رسیده که هر روز، لیستی از هزاران بورسیه ی خلاف قانونش راه به رسانه ها و شبکه های اجتماعی و ابزارهای ارتباطی می یابد و این را بگذارید کنار آن ارقام حیرت آور فساد مالی که از نهادهای رسمی کشور نشر می یابد. 
دشوار است که باور کنیم قصد شما و دیگر طراحان استیضاح وزیر محترم علوم و تحقیقات و فناوری، نگرانی برای کاهش رشد علمی کشور است وقتی شوربختانه، سکوت قوه ی تقنینی کشور را در برابر روند ناعادلانه ی تخصیص بورسیه ها، به نظاره نشسته ایم. 
سخت است که باور کنیم همت شما و دیگر طراحان محترم استیضاح بر سیاسی نشدن نهاد دانشگاه استوار بوده وقتی درمی یابیم که حاصل پرونده ی بورسیه های غیرقانونی چیزی نمی تواند باشد جز چینش سیاسی اعضای هیات علمی دانشگاه ها از میان نزدیکان و همراهان دولت نهم و دهم. و باز هم دشوار است باور آنکه شما و دیگر طراحان استیضاح در پی ممانعت از بدل شدن نهاد آکادمیک به باشگاهی سیاسی هستید، وقتی هنوز از یاد نبرده ایم سنگینی فضای تکصدای مسلط بر دانشگاه ها را، وقتی هنوز در یاد داریم عملکرد غیر قابل دفاع وزارت علوم وقت را در بازنشسته کردن اساتید و ستاره دار کردن دانشجویان. 
اما باور داریم شهروندان به نظاره نشسته اند و قضاوت، یک سوی داستان این سالها، آن انبوه خرابی هاست و البته سکوت و مسئولیت ناپذیری شما و سوی دیگر قصه، اراده ی دولت مستقر بر جبران لطمات است و البته تهدید و فریاد و استیضاح …
آنچه در اتمام این هیاهو باقی خواهد ماند، ستایش اراده ی وزیری است که بی واهمه از وزیر ماندن و نماندن، تن به تداوم قانون گریزی ها در ساختار آموزش عالی نمی دهد و از دیگر سو شگفتی شهروندانی چون ماست از سکوت و خروش نابهنگام استیضاح کنندگان.
بی گمان انتخاب دوباره ای پیش روی شهروندان خواهد بود و امید بسیار داریم داوری شهروندان به آفرینش مجلس تازه ای بینجامد که سکوت و خروشش بر منافع شهروندان استوار باشد نه منافعی گروهی و نه منافعی  گذرا.
«جمعی از فعالین دانشگاهی استان همدان»
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا