خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نیرو‌های مسلح برابر تصمیمات ستاد کرونا از توان نیروی انتظامی بهره می‌گیرند»

سردار شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد: تصمیمی درباره قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا گرفته شد که بنا شد نیرو‌های مسلح برابر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا که با وزارت کشور اتخاذ می‌کنند در این حوزه هم از توان نیروی انتظامی بهره گیرند و در نتیجه بتوانند مشارکت عمومی را افزایش دهند و اقناع سازی افکار عمومی را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، سردار شکارچی در گفتگویی اعلام کرد: درپی فرمان فرمانده معظم کل قوا، دیروز بلافاصله جلسه این قرارگاه تحت عنوان قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) با حضور فرماندهان سازمان‌های نیرو‌های مسلح، رئیس سازمان بسیج و معاونان ستادکل تشکیل شد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان تحت عنوان ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست‌هایی از ستاد کل نیرو‌های مسلح در این جلسه داشتند که یکی از این درخواست‌ها کمک به روند غربالگری جامعه توسط درمانگاه‌های ثابت و سیار نیرو‌های مسلح بود.

سردار شکارچی گفت: از دیروز طرح راه اندازی در دستور کار قرار گرفت و آغاز شد. قرار است این غربالگری در مدت زمانی کوتاه از کل جامعه صورت گیرد.

وی افزود: موضوع دیگر افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی بود که هم اکنون نیز بسیاری از تخت‌های بیمارستانی نیرو‌های مسلح در اختیار بیماران مبتلا به کرونا و در اختیار وزارت بهداشت و درمان است البته در جلسه دیروز مقرر شد تعداد این تخت‌ها به دوبرابر افزایش پیدا کند و همچنین قرار است حدود ۱۰ هزار تخت استراحتگاهی نیز برای بیماران مشکوک به کرونا تهیه شود.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: موردمطرح شده دیگر در این جلسه کمک‌های آمادی و لجستیکی برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده بود که تمامی سازمان‌های نیرو‌های مسلح بخصوص وزارت دفاع ماموریت پیدا کرد که عمده آن‌ها را تامین نماید.

وی افزود: در حوزه کار‌های علمی و تحقیقاتی برای مقابله با این ویروس دستوراتی صادر شد، در حوزه کمک نیروی انسانی متخصص و خدماتی به وزارت بهداشت و درمان قرار شد نیرو‌های مسلح از ظرفیت خود و بسیج برای کمک وزارت بهداشت و درمان بویژه در پاکسازی محیط استفاده کند.

سردار شکارچی ادامه داد: تصمیمی درباره قطع زنجیره انتقال این ویروس گرفته شد که بنا شد نیرو‌های مسلح برابر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا که با وزارت کشور اتخاذ می‌کنند در این حوزه هم از توان نیروی انتظامی بهره گیرند و در نتیجه بتوانند مشارکت عمومی را افزایش دهند و اقناع سازی افکار عمومی را فراهم کنند.

وی گفت: رسانه‌های بیگانه در این حوزه به تحریک مردم با سوء استفاده از نکات مغایر با تصمیمات قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) پرداخته اند و مردم نباید به شیطنت‌های رسانه‌های بیگانه اعتنا کنند، زیرا هدف این قرارگاه خدمت به مردم است تا به فضل الهی این مشکل را با کمک یکدیگر پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا