خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ازدواج سفید به همباشی سیاه رسید!»

سایت جام جم آنلاین، زیرمجموعه‌ی صداوسیما در گزارشی با عنوان «ازدواج سفید به همباشی سیاه رسید!» نوشت:

“دنبال همخونه خانم مطیع و حرف گوش کن هستم نه پول پیش میخوام نه کرایه خانه، ترجیحا از ١٧سال تا25 سال “.”اسکان رایگان خانم در قبال امور جزیی منزل، ترجیحا کارمند یا دانشجو، تماس فقط از طریق تلگرام.”

اینها آگهی هایی است که این روزها در فضای مجازی بسیار به چشم می خورد .شاید در وهله اول به شوخی بیشتر شباهت داشته باشد اما نه واقعی است.واقعیتی که شوک آور است.چگونه یک خانم ویا دختر دانشجو به چنین شرایطی تن می دهد.

تا به حال اگر ازدواج سفید برای ما تابو بود وتصورش مشکل اما اکنون پا را از آن فراتر نیز گذاشته ایم و با آگهی هایی مواجه می شویم که افراد برای خود دنبال “همخونه” هستند. بسیاری معتقدند این همان ازدواج سفید است اما این گونه نیست بلکه روشی به مراتب نامطئن تر و شرم آورتر. هنوز ته مانده‌های شرم مانع است تا آگهی‌دهندگانِ اسکان رایگان بانوان، به تماس‌گیرندگان، رک و پوست کنده بگویند که همخوابه و هم خانه‌ای می‌خواهند که تعهدی در قبالش نداشته باشند. آن‌ها سقفی در اختیار زنان می‌گذارند و خورد و خوراکشان را فراهم می کنند.اما چه چیزی در قبال آن می خواهند کاملا مشخص است!

ماجرا به همین جا ختم نمی شود آگهی های دیگری نیز وجود دارد که دست کم از آگهی های بالا نیست.

“پسری هستم 28 ساله به دنبال یه همسفر خوش مسافرت و باکلاس برای رفتن به آنتالیا میگردم در ضمن هزینه سفر نیزبه عهده اینجانب است”.یا “محسن هستم مجرد برای سفر یک هفته ای به ترکیه دنبال همسفر باحال و مجرد آقا هستم . قول میدم خوش بگذره اگه کسی پایه هست اس م اس بده.”

اینها آگهی های همسفر یابی است که در وبسایت های نیازمندی به وفور یافت می شود.پسران پولدار بالا شهر که سفر های خارجی شان هم بعضا از مسئولان نیز بیشتر است .

آنچه مسلم است سایت های نیازمندی امروزه به دست مایه ای برای دوست یابی تبدیل شده اند و اگر فقط نگاهی اجمالی به این وبسایت ها بکنید با مشاهده درج 50 آگهی در این زمینه طی یک هفته به راحتی به عمق موضوع پی خواهید برد .اسکان رایگان عنوانی است که در این سایت ها به محلی برای برآورده شدن خواسته های شوم برخی افراد تبدیل شده است.

پدیده ای است نگران کننده که نمایان گر ناتوانی بخشی از افراد جامعه در تامین نیاز های اجتماعی خود و رو آوردن آن ها به تطمیع دیگران با یک مسافرت رایگان یا خرج کردن برای آن ها، برای به دست آوردن همراهی یک انسان دیگر است.

واقعیت نگران کننده آنجاست که هیچ احراز هویتی از شخص آگهی دهنده وجود ندارد و بدین ترتیب امکان هر سوءاستفاده و حتی کشانده شدن به صحنه های اخاذی نیز وجود دارد.

محمود سالار کیا معاون سابق دادستان تهران در امور زندانها در گفت وگو با جام جم آنلاین داشتن هم خونه نامحرم را مغایر با دستورات دینی ما مسلمانان دانست و گفت:نه تنها چنین زندگی از نظر شرعی دارای اشکال است بلکه قانون نیز برای این نوع روابط تعریف مشخصی دارد وروابط نامشروع را منع کرده است.

معاون سابق دادستان در امور زندانها افزود:اینکه امروزه ما می بینیم در فضای مجازی باب دعوت از غیر محارم برای هم خونگی باز شده است امری خلاف قانون است.زیراغیر از مسائل شرعی می تواند زمینه ساز بروز بسیاری از جرایم شود.به عنوان مثال خانمی که وارد منزل مردی مجرد می شود و تصمیم می گیرد به صرف نپرداختن اجاره با وی زیر یک سقف زندگی کند مسلما احتمال هرگونه جرم وجنایتی را باید درنظر بگیرد.یا همینطور برعکس ممکن است این خانم به قصد سوءاستفاده و بهره برداری از اموال آن آقا وارد منزل وی شود.که همه اینها خطرناک ومشکل ساز است.

این حقوقدان بر ضرورت صحیح برخورد با چنین پدیده هایی اشاره کرد و گفت:چنین زندگی بیشتر در کشورهای غربی واروپایی مرسوم است درحالیکه این نوع زندگی با فرهنگ ایرانی کاملا مغایرت دارد وحتی خلاف شرع وقانون است.لذا ضروری است که با این پدیده برخورد منطقی صورت گیرد واجازه ندهیم این فرهنگ در کشورمان رواج پیدا کندچراکه بسیاری از مسائل ومشکلات اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان برخورد با چنین پدیده ای وجود دارد؟ افزود:مسلما امکان ورود و برخورد با عوامل این پدیده در فصای مجازی وجود دارد.این افراد قابل شناسایی هستند وبا شناسایی آنها می توان علت این کار را بررسی کنیم که چه عواملی است که چنین بستری را فراهم کرده، بستری که تخریب کننده روابط اجتماعی صحیح ما است.

سالار کیا رواج چنین پدیده ای را موجب تزلزل بنیان خانواده دانست و گفت:باید جلوی این پدیده را به هرنحوی که امکان دارد بگیریم وبا آن برخورد صحیح صورت گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا