خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لاریجانی: درباره‌ی کرونا پرسش‌های فراوانی وجود دارد

«علی لاریجانی»، رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار علی‌اکبر حقدوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از پژوهشگران و نخبگان حوزه سلامت گفت: : درباره کرونا فرضیه ها و پرسش های فراوانی وجود دارد که پاسخ به آنها جامعه را در غلبه بر این بیماری یاری خواهد داد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، مطالعه سیر شیوع و رصد اوج و فرودهای گسترش این بیماری در کشور را لازمه مبارزه علمی با آن دانست و گفت: باید با تلفیق مطالعات دو حوزه آمار و سلامت، میزان تاثیر  رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و مهارت های خودمراقبتی در کنترل کرونا سنجش علمی شده و نتایج آن در اختیار مردم قرار گیرد تا رفتار جمعی را متاثر سازد.

وی با اعلام حمایت مجلس از گسترش دانش در حوزه بهداشت عمومی و استفاده از نتایج  آن در رسانه ها، این اقدام  را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و افزود: در باره ویروس کرونا فرضیه ها و پرسش های فراوانی وجود دارد که پاسخ به آنها جامعه را در غلبه بر این بیماری یاری خواهد داد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که البته طبیعی است برخی پژوهش ها در کوتاه مدت به ثمر نرسد، تصریح کرد: در عین حال از جامعه علمی انتظار است که با نیاز امروز مردم هماهنگ شده و یافته های خود را در اولین فرصت در خدمت مدیریت درمان و کنترل کرونا قرار دهند.

لاریجانی، توسعه مدل ها و روش های نو برای تحلیل اطلاعات بیماری های همه گیر به ویژه ‌کرونا در مناطق درگیر و پرابتلا را راهکاری اساسی برای‌ پیش بینی و پیشگیری از شیوع آنها دانست و گفت: مجلس، آمادگی دارد تا از مراکز پژوهشی کشور حمایت کند تا این مراکز  شناخت سیر کرونا و راه های علمی پیش بینی، کنترل  و پیشگیری از آن را متناسب با وضعیت جمعیتی و اقلیمی هر استان دنبال کنند و در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دهند.

در ابتدای این دیدار، دکتر علی اکبر حقدوست، معاون آموزشی  وزارت بهداشت و رییس  کمیته اپیدمیولوژی کووید- ۱۹، گزارشی از بررسی های این کمیته درباره سیر گسترش کرونا در کشور  و فرضیه های احتمالی در خصوص آن ارائه کرد.

همچنین جمعی از پژوهشگران و نخبگان حوزه سلامت، نتایج بررسی های تحلیلی و  آماری خود را درباره شیوع کرونا بیان کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا