خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کن و کرونا!

مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن تاکید کردند تصمیمی برای لغو برگزاری هفتاد و سومین دوره این رویداد سینمایی به علت شیوع کرونا ندارند و نشست خبری اعلام فیلم های جشنواره نیز طبق برنامه در تاریخ ۱۶ آوریل برگزار می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، پس از گزارش هفته نامه فرانسوی لوپوئن مبنی بر لغو حتمی جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۲۰ به سبب شیوع ویروس کرونا، «تیری فرمو» دبیر کن در بیانیه ای به این اخبار واکنش نشان داد و اعلام کرد که با بررسی دقیق شرایط در فرانسه و دیگر کشورها و با همکاری با مسئولان شهری کن، تصمیم درباره دوره هفتاد و سوم این رویداد سینمایی را در اواسط ماه آوریل خواهیم گرفت.

دبیر کن با تکذیب و غیرواقعی خواندن گزارش هفته نامه «لوپوئن» فرانسه درباره عدم برگزاری جشنئواره در سال جاری گفت که نشست خبری اعلام فیلم های جشنواره نیز طبق برنامه در تاریخ ۱۶ آوریل برگزار می شود.

مسئولان کن روز جمعه و با اعلام رسمی دولت فرانسه مبنی بر ممنوعیت تجمعات بیش از ۱۰۰ نفر نیز اعلام کرده بود همچنان به برگزاری جشنواره و عادی شدن شرایط تا زمان آغاز جشنواره امیدوار است.

«تیر مومو» در مصاحبه‌ای با نشریه لوموند فرانسه نیز عنوان کرده بود که او و تیم برگزاری جشنواره مشغول آماده سازی جشنواره هستند و امیدوارند که اوج شیوع ویروس کرونا تا اواسط ماه می پایان یابد.

سنت ما این است که می گوئیم جشنواره کن اولین نشانه تابستان است و برای خوشبین بودن و امیدوار بودن بیایید بگوئیم که جشنواره فیلم کن اولین رویداد جهانی برای جشن گرفتن زندگی دوباره خواهد بود.

سینماهای فرانسه بر خلاف ایتالیا، بلژیک و نروژ همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند با این شرط که حداکثر ظرفیت سینماها ۱۰۰ نفر باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا