خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میرسلیم و خلخالی!

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار در یادداشتی تلگرامی با عنوان «میرسلیم و خلخالی!» نوشت:

مصطفی میرسلیم از عملکرد شیخ صادق خلخالی در اوایل انقلاب انتقاد کرده و صدور و اجرای احکام اعدام علیه سران ارتش و مقام‌های بلندپایۀ دوران سلطنت پهلوی را عجولانه و زیاده‌روی دانسته است.

طبعاً هر گاه هر فردی در هر موقعیتی بکوشد تا از عملکردهای خشونت‌آمیز و ناعادلانه فاصله بگیرد، باید آن را گامی در جهت صحیح دانست، اما ای کاش آقای میرسلیم از کارنامۀ اسدالله لاجوردی هم حزبی خود نیز سخنی به میان می‌آورد تا روشن شود که انتقاد او از خلخالی صرفاً از سرِ بغض معاویه نبوده است!

در عین حال، ای کاش میرسلیم نیم نگاهی هم به مواضع طیف تندروتر هیئت‌های مؤتلفۀ اسلامی مانند اسدالله بادامچیان، حمیدرضا ترقی، کاظم انبارلویی و… در تمام سال‌های گذشته می‌انداخت تا از یاد نبرد که آنها همیشه در صفِ مقدم حامیان “برخورد قاطع” و حتی اعدام برای معترضان مسالمت‌جو بوده‌اند!

واقعیت این است که در بین سران مؤتلفه، فقط حبیب‌الله عسکراولادی مواضع به نسبت ملایمتری در برابر معترضان انتخابات سال 88 در پیش گرفت. مرحوم حاج مهدی عراقی هم که در اوایل انقلاب ترور شد، به لحاظ خلق و خوی و روحیه و منش ظاهراً استثنایی در بین دوستان خود بوده است!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا