خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بخشنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا ضدونقیض است»

استاندار مرکزی گفت: بخشنامه هایی که از ستاد ملی مبارزه با کرونا به دست ما می رسد بسیار ضد و نقیض است و همین امر سبب شده است تا استان ها در امر تصمیم گیری با مشکل مواجه شوند.

به گزارش ایسنا سیدعلی آقازاده امروز یکشنبه 25 اسفند در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان اظهار کرد: متاسفانه در طول 20 روز گذشته همه بخشنامه هایی که از ستاد ملی مبارزه با کرونا به دست ما می رسد بسیار ضد و نقیض است و همین امر سبب شده است تا استان ها در امر تصمیم گیری با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: علیرغم احترامی که به تصمیمات ستاد ملی می گذاریم، اما برخی از استان ها حتما با استان همسایه خود فرق می کنند و ما بارها خواستار این بوده ایم که اختیارات لازم به استان ها داده شود تا هر استانی با استفاده از تجریبات خود بتواند الگوسازی کند. با الگوسازی بومی و مختص هر استان بهتر می توان مشکلات را حلاجی کرد و برای حل و فصل آنها راهکارهای لازم را ارائه کرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه طبق تصمیمات این جلسه مقرر شده است تا تمام دستگاه های اجرایی استان بر اساس دستورالعمل قرارگاه پدافند زیستی استان عمل کنند، تاکید کرد: همچنین در این جلسه تصمیم گیری شد تا در ایام نوروز تیم های تخصصی در مبادی ورودی و خروجی استان مستقر شوند و علاوه بر شناسایی موارد مشکوک به بیماری، جلوی ورود افراد و مسافران غیربومی که خواهان اسقرار در استان هستند را بگیرند.

آقازاده با تاکید بر اینکه استان مرکزی در ایام نوروز سال جاری به هیچ عنوان پذیرای مسافران نوروزی نخواهد بود، بیان کرد: سلامتی مردم برای ما از هر مورد دیگری مهم است و بر همین اساس هم تصمیم گرفته ایم که در ایام نوروز سال جاری علیرغم میل‌مان پذیرای سایر هموطنان نباشیم.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص توزیع میوه شب عید در سطح استان مرکزی، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که از فردا 26 اسفند در تمام شهرستان های استان میوه شب توزیع شود، منتهی فرقی که این موضوع با سال های گذشته دارد در این است که این میوه ها در سال جدید در مکان های گسترده تری توزیع می شوند. این مهم علاوه بر اینکه می تواند جلوی تراکم و تجمع مردم را بگیرد، باعث می شود این میوه ها در زمان سریع تری و در عرض سه یا چهار روز عرضه شوند.

وی افزود: بر اساس گزارش سازمان صمت استان، میوه ای که در سال جاری در استان توزیع می شود از سال های گذشته با کیفیت تر است و بر اساس قیمت هایی که از تهران به ما ابلاغ می شود به دست مردم می رسد.

وی با اشاره به راه اندازی نقاهتگاه های بیماران استان، افزود: خوشبختانه تعداد بیماران بهبود یافته استان در حال افزایش است و این افراد به جای اینکه به خانه بروند، در نقاهتگاه هایی که در سطح استان و در شهرستان اراک تدارک دیده شده است، نگهداری می شوند.

آقازاده با بیان اینکه امروز اولین نقاهتگاه استان مرکزی با ظرفیت حدود 60 بیمار راه اندازی می شود، ادامه داد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری و حضور نیروهای ارتش در کنار قرارگاه ملی، یک نقاهتگاه دیگر نیز در استان مرکزی به همت نیروهای ارتش استان راه اندازی خواهد شد که امیدواریم با اینگونه اقدامات بتوانیم شرایط بهتری را هم برای مردم و هم بیماران استان فراهم کنیم و تصور می کنیم که با همکاری خوب که در چند روز آینده انجام می شود، به سمت ثبات و حتی کاهش تعداد بیماران حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه تعطیلی اماکن تجاری و پرازدحام استان از روز گذشته در همه نقاط استان اجرا شده است، اظهار کرد: امروز تعدادی از اصنافی که فعالیت شان ضرورتی نداشت بسته شده است و دستفروش های سطح شهر را نیز از روز گذشته با همکاری فرمانداری ها، نیروی انتظامی و شهرداری ها جمع آوری کرده ایم که بنده به شخصه آثار خوب این اقدامات را مشاهده کرده ام. این اقدامات باعث شده است تا خیابان های استان خلوت تر و کم جمعیت تر از روزهای گذشته باشند، اما متاسفانه از شب گذشته با انتشار شایعه ای مبنی بر اینکه قرار است همه مغازه ها و اصنافی که اقلام ضروری و به خصوص و خوراکی مردم را تأمین می کنند بسته شود، شاهد تراکم کاذبی در سطح شهر بودیم که متاسفانه این هم یکی دیگر از ترفندهای سوءاستفاده گرانی است که خواهان برهم زدن آرامش مردم هستند.

وی افزود: شایعه تعطیلی مغازه ها و اصنافی که اقلام ضروری مردم را تامین می کنند به هیچ عنوان صحت ندارد و صرفا اصنافی بسته می شوند که هیچ ضرورتی برای مردم و تأمین مایحتاج اولیه آنها ندارند. تمام فروشگاه های بزرگ و کوچک استان که وظیفه تامین مواد خوراکی مردم را بر عهده دارند کاملا در سطح استان باز خواهند بود و در صورت نیاز نیز به ساعات فعالیت آنها افزوده می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا