خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ صریح شهردار به «چرا تهران قرنطینه نشد؟»

نامه نیوز نوشت: شهردار تهران امروز در صحن علنی شورای شهر اعلام کرد به خاطر تحریم هایی که آمریکا نسبت به ایران ایجاد کرده است امکان قرنطینه تهران وجود ندارد چون توان تامین مایحتاج مردم را نداریم .

پیروز حناچی – شهردار تهران امروز (25 اسفند ماه ) در صحنه علنی شورای شهر اعلام کرد: نمی توانیم حمایت های بعد از اعلام قرنطینه تهران بخاطر کروناویروس رابرای مردم اعمال کنیم به همین دلیل پایتخت را قرنطینه اعلام نمی کنیم.

شهردار تهران در ادامه سخنانش با بیان اینکه بحران کرونا مصادف شده است با زمانی که سخترین روزهای تحریم های ظالمانه آمریکا را پشت سر می گذاریم گفت : تحریم ها باعث شده است بسیاری از انتظارات به حقی که مردم در این روزها از مسئولان خود دارند ، انجام پذیر نباشد.

پیروز حناچی با گفتن از اینکه در بسیاری از کشورهای جهان که درگیر کرونا هستند با اینکه حتی قرنطینه اعلام نشده اما اکثر شرکت ها تعطیل شده اند تا تردد شهری کاهش یابد ادامه داد: دولت های این کشورها به شرکت هایی که بحران کرونا باعث افت درآمد های آنها شده است ، خسارت کامل پرداخت می کند . به کادر بهداشتی و پزشکی تا پایان دوره ، حقوق دو برابر داده می شود. شرکت های تا پایان این دوره از پرداخت مالیات و اقساط معاف هستند .به افراد بالای 60 سال نیز توصیه شده است که در خانه بمانند و شهرداری وظیفه دارد که مایحتاج مورد نیاز آنان را تامین کند. اگر شرایط عادی اقتصادی بود و تحریم های آمریکا بر فضای اقتصاد کشور سایه نیانداخته بود به راحتی می توانستیم قرنطینه را اعمال کنیم ولی ما توان اجرایی کردن مراحل حمایتی بعدی که پس از اعلام قرنطینه باید در کشور انجام شود را در این وضعیت تحریم نداریم و با اینکه باید اسکان خانواده هادر خانه برای محافظت از سلامت آنان صورت بگیرد ولی با این شرایط نمی توانیم قرنطینه اعلام کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا